torsdag, september 18, 2014

HIT

Morjens!

Kan inte direkt säga att jag haft fullt upp den senaste tiden, men jag har haft fullt upp i alla fall. Har lite extra tid då knasbollen gått och lagt sig men den tiden går åt att städa upp efter personen ifråga följt av pikulite slack på soffan innan det är läggdags för mig själv. 

iForm-tidningen hade ett intressant veckolångt program för HIT-träning. High Intensity Training. Det har jag alltså provat på idag. 
Övningarna görs antingen:
- 2 x 45 sekunder för full motor med 15 sekunders aktiv paus mellan varven, 5 olika övningar
- 10-15 upprepningar med 3-5 olika övningar om och om igen tills 10 minuter har förflutit
- Tabata-intervaller

Idag (egentligen måndagens program) var det 2 x 45 sekunder x 5 övningar. Jag var verkligen spyfärdig efteråt. Kan hända att man är något sliten imorgon, men kanske ett nytt pass tar udden av det?

Jag ska förresten börja jobba igen om 1,5 veckor! Kan inte fatta hur jag först och främst ska våga lämna mitt barn med en massa främlingar och hur man kommer att klara av vardagen igen med jobb och barn och hoppeligen lite träning. Klart jag kommer att klara det, alla andra klarar ju det men det blir kanske en liten shock i början? Eller?


3 kommentarer:

  1. Varning för klyscha, herregud vad tiden går fort, jag tyckte du nyss meddelade att du var gravid :)

    Det är förresten roligt hur hjärnan tänker, när vi var i Stockholm i helgen åkte vi mycket hiss pga barnvagn. På knapparna vid de flesta hissar stod det "HIT" för att få hissen dit man var. Jag tänkte på High Intensity Training" varje gång, och min mamma tyckte jag var galen. Haha. Lite hjärntvättad.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahah! Ja lite hjärntvättad kanske! :D
      Klyscha eller inte, tiden har verkligen gått fort! Fattar inte hur den swischat förbi såhär bara. Den har gått mycket fortare än samma tid året före! ;)

      Radera
  2. Hur går det med jobb, träning etc.? (hälsningar från en som funderar börja jobba riktigt, riktigt snart)

    SvaraRadera