söndag, juli 26, 2009

25km!

Det blev en långlänk idag! Inte 30 km som jag hade önskat klara av, men goda 25km i alla fall!
De sista 3kilometrarna ville jag bara gråta, varje gång högra foten slog ner i marken gjorde det så himla ont på på insidan av samma ben i knähöjd...antar att det var ledbanden. Favoriten hade dock varit såpass förutseende att han stoppat in en sån där gelpåse i frysen så det vara bara att lägga på det ömma stället och det kändes redan bättre då jag duschat! :)
Kan nån också berätta för mej hur jag ska tejpa min tår? Eller vad ska jag göra åt dom? Har fullt med blåsor på tårna igen! Cecilia? Du nämnde att du kanske har en bild på hur du brukar tejpa dina fötter?

Hur som helst känner jag mej rätt så ödmjuk efter dagens pass ;) måste träna ledbanden mera och lära mej att tejpa tårna så ska det nog gå bättre nästa gång!

Är det vanligt att man inte är hungrig efter ett längre pass? Går magen och tarmarna i lås på nåt sätt av allt springande? Började nästan må illa då jag skulle äta...

Ska gå och kasta ett öga på ytterligare ett avsnitt av Morden i Midsomer och sedan raka vägen i säng!

Go' natt!

4 kommentarer:

  1. Alltså var det i knät det gjorde ont? Hoppas att det inte är löparknä...

    Ang. hunger efter pass: Jag tror det är ganska vanligt; jag har haft jätte svårt att äta efter mina marathon och ultralopp, men brukar kompensera med att dricka t.ex. flera gainomax och äta typ banan direkt efter, och sen se till att äta senare i stället. Men det är frustrerande när man inte har matlust när man vet att man faktiskt borde äta.

    SvaraRadera
  2. Det var på insidan av benet i knähöjd, så jag skulle inte säga att det gjorde ont i knäet. Har varvat med den frysta gelpåsen och det känns bättre nu. :)
    Ja, det är nog märkligt med den där hungern faktiskt...

    SvaraRadera
  3. jo jag borde nog ha en bild på mina trejpade fötter , det ä bara det att jag itne haft tid att leta upp den ( sen kan man undrar hur knasig man är som tar bilder på sina tejpade fötter). Dock har jag inte varit hemma sedan typ förra onsdagen så jag har int riktgit haft tid. Hittar jag den inte så tar jag en ny.
    ÄR e insdan av knä så torde det ju inte vara löparknä, utan det är ngt medledbanden. Överträning?

    Detdär med hungern tror jag har ngt med insulinet att göra om jag inte minns helt fel ( jag borde nog ha något vetenskapligt litterärt verk som de borde stå en förklaring i). Det är nog helt rätt att först försöka få i sig näring i flytande form, typ gainomax (som samtidigt ökar inslunnivåerna)och sedan knuffa in lite stadigare mat.

    SvaraRadera
  4. Hahahahah, ja det kan man undra!
    Tack ska du ha för tipsen!

    SvaraRadera