måndag, september 07, 2009

11 dagar utan schampoo!

Allright, det är nu 11 dagar sedan jag tvättade håret med schampoo! Egentligen skulle det ju ha varit 18 dagar, men jag var ju och färgade håret där emellan så jag blev tvungen att tvätta håret rent från alla mineraloljor och silkoner en gång till! Det faktum att jag har ljust hår på "före"-bilderna gör ju också att bilderna inte är dirket jämförbara, men det hjälps inte!

Före

11 dagar efter
Måste säga att jag inte upplevt håret som smutsigt eller flottigt över huvudtaget! Det känns kanske inte lika lätt som det gör då man just tvättat det, men det är allt, det känns inte tungt och platt heller!
Det kanske är för tidigt att säga nåt ännu, så jag ska nog återkomma i ärendet om ytterligare en vecka eller två! :)

Imrogon blir det Badminton! :) Det är kul! Har inte spelat på flera år, hoppas det blir en vana, att spela alltså inte en paus på flera år! ;)

3 kommentarer:

  1. Hmm.. Svårt att jämföra utgående från bilderna faktist. Dessutom så brukar ju håret se hälsosammare ut efter en färgning. Men, duktigt kämpat hittils! Kul att du hålit dig till det här. Jag är lite tvivlande till att jag skulle klara det.

    ..och de e ju snyggt med den nya färgen. :)

    SvaraRadera
  2. Trevligt med en mellanrapport.
    Egentligen tycker inte jag heller att det syns någon större skillnad på bilderna men de kanske inte säger allt.

    SvaraRadera
  3. Kaaja: Ja det har du rätt i! Att det är svårt att se och att håret brukar se lite bättre ut efter färgning, men som sagt, jag återkommer i senare igen!
    Och tack, jag gillr och denna färg bättre, mycket närmare min egen ;)

    Cecilia: Just det, så vi återkommer! :)

    SvaraRadera