måndag, oktober 10, 2011

Höstrusk

Veckans viktminskning firades med en löprunda på 15km under slöjan av ett lätt regndis. Skulle inte ha varit så tokigt men min tunna underställsblus blev blöt så jag fick rätt kallt och för en gångs skull hade jag gärna haft vantar på mig. Jag brukar inte frysa om händerna, inte ens på vintern, men blötan och vinden gjorde det faktiskt rätt kallt om knogarna.

Rätt tungt var det också. Åtminstone de första 7 kilometerna. Känner av den totala sockerbristen i benen. De känns tunga och jag allmänt rätt så trött. Men det går om. Typ när som helst. Så det är helt fine. :)

Men denna vecka är det löpning som gäller. Bara jag får såpass mycket tid att jag inte behöver springa just före jag ska sova så vore det mysigt att få springa hela veckan, med undantag för ett badmintonpass (förstås). Men man kan ju naturligtvis värma upp med en kort jogg till passset och varva ner med en jogg från passet.

Förresten så försökte jag kolla tillbaka i mina inlägg om jag nämnt första snön någon gång. Men nej, ingenting, trots att jag är världens pensionär då det gäller vädret. Kollar vädret i dagstidningen och på nätet minst 3 gånger per dag och från olika väderforum. Småpratar om vädret gör jag också. Riktigt den där typen.

Hur som. När tror ni att första snön kommer i år?

Ovan är dock inte första snön, det ligger mera kring 17:e snön eller den femhundrasextioelfte. ;)

11 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Den fredagen den 16:nde oktober i fjol opererade jag ju mitt knä. Dan innan vill jag minnas det kom något lite fastare format än regn ner från himlen, den 16:nde regnade det och dan efter (lö alltså) var det strålande solsken. nån dag efter den helgen kom det ner något fastare igen.
    Jag tror jag tippar att den kommer nästa vecka.

    SvaraRadera
  3. Jag HOPPAS den kommer typ nästa vecka! Annars gillar jag faktiskt att springa i höstrusk och mörker också så det är lugnt.. men det kliar ju i skidskytte-nerven.. =D

    SvaraRadera
  4. 17 november kom första snön här i söder, och den stannade ända till aprill. Om det igen blir en vinter med 5 månader snö så får jag allvarligt tänka på att flytta redigt söderut. Jag säger snö mot slutet av november, men den smälter och vi får en svart jul. Hur optimistisk är inte jag?

    SvaraRadera
  5. Cecilia: Ja den brukar väl komma smygande i oktober? Du tror dock inte att den varma hösten kommer att skjuta fram fjädertäcket?

    Träningslyckan: Ja herregud så kul det ska bli att få ställa sig på skidorna igen! :) OCH att få lite ljus i mörkret.

    Fua: Hahah! Tror faktiskt inte att vi får så lång vinter i år igen. Den får gärna komma tidigt och så får den även ta farväl tidigt. Mitten av november -> mitten av mars. Och sedan då snön smälter, så ska allt helst smälta på 2-3 dagar. :)

    SvaraRadera
  6. Snön kom i början av november här hos oss ifjol. Minns inte exakt datum, men då jag sprang ultraintervaller den 12 november så låg det snö på marken och den låg kvar där till april eller så...

    SvaraRadera
  7. Här hos oss kom snön ifjol den 15novemer. Vi åkte till Egypten på morgonen och fick bråttom bråttom eftersom bilen låg begravd i snö.
    Blir så imponerad av alla dina lopp du sprungit! Springer du i något maraton gäng?

    Ha en fin dag

    SvaraRadera
  8. Johanna: Allright. Låter troligt! :) Tror nog att det går till november i år också.

    Mammaspring: Tack ska du ha! :) Mian tider är ju inget att prata om, men jag springer för att det är roligt. m än långsamt. Nej jag är inte med in nåt maratongäng. Har varit med i en löpskola i somras dock. Är för övrigt lite av en ensamvarg i min löpning, men tackar inte nej till sällskap. :)

    Ha en fin dag du med!

    SvaraRadera
  9. Nu vet jag ju inte var du och andra löpbloggare bir men att koordinera en lååång löplänk tex 1/mån vore toppen. Tycker det är skitantråkigt att springa ensam i 2-3timmar (därför gör jag det så gott som aldrig). Inser att det är ett måste ifall jag ska bli bättre :)

    Jag bor i Esbo som sagt

    SvaraRadera
  10. Mammaspring: Aha. Jag bro i vasa. Men Jill (jillsfuneringar.blogspot.com) har åtminstone menat att det ska blir blogglöpningsträff under HelsinkiCityRun i Maj (eller när det nu är) så där ska du gärna dyka upp! :)

    SvaraRadera