onsdag, juli 16, 2014

Må bra-dagbok

Kom mig ut på en lunk igår! Hann kanske 4 km så började det regna. Löpning i varmt sommarregn är ju ledigt bland det bästa som finns. Luften är frisk, det är svalt på ett bra sätt och sissi-faktorn är snäppet högre eftersom det regnar.

Jag höll 9,5km/h i 6,5km. Det kändes lätt faktiskt. Kunde ha tagit i hårdare, men eftersom det var ett tag sedan jag sprungit längre än 10 min sist (igen) så valde jag att inte ta i så hårt ändå. En myslänk.

Inspirerad av Alice Bah Kuhnke tänkte jag försöka mig på en "Må bra-dagbok". I tidningen iFORM berättar hon att hon skriver en sådan, enligt: 

1. BRA/MODIG = 3 saker som man känner att man gjort bra eller som man tycker var modigt gjort
2. TACKSAM/GLAD = 3saker som man är tacksam för eller glad över
3. HJÄLP = 3 saker som man känner att man behöver hjälp med att bli bättre på.

Dock tänkte jag börja lite mera försiktigt och lista 1 sak av varje punkt, dagligen. Känner att 3 saker kan bli lite tvunget och krystat, men 1 sak måste man ju ändå kunna hitta i sitt dagliga liv. 

Jag kan börja med Må bra-dagbok för igår, eftersom idag har nästan just börjat. Så återkommer jag med en må bra-dagbok för idag ikväll.

1. Det var bra att jag tog mig ut på löprunda. 
2. Jag är tacksam att jag bara är en människa: humöret svänger både upp och ner.
3. Jag måste bli bättre på att vara jag.

Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar