söndag, december 09, 2012

Månadsskifte

Ja, månadsskifte innebär mycket jobb då man jobbar med bokföring. Så även detta månadsskifte. Förutom att jag jobbat mycket så har vi även firat Finlands 95:e självständighetsdag, som även är svärmors födelsedag, samt haft en fantastiskt trevlig julfest med kollegerna.

Innan veckan började så överraskade vi (tjejerna) vår fina kompis Heidi med en post möhippa, eller fru-hippa om man vill. Det var inget crazy-shit-stort pådrag, men vi lyckades överraska totalt. Precis som de gjorde. Sedan blev det lite glögg-mys följt av tre-rätters middag och tjejyra på Kantarellis.



Förra söndagens promenad blev skrattretande kort då jag höll på att frysa ansiktet av mig, endast ansiktet dock. Det var så kallt om nosen att det gjorde ont. Jag måste ju ha haft nån galet vattenbaserad ansiktskräm i ansiktet eller nåt, för nog har man ju varit ute i kallare temperaturer än -14C och klarat sig hur bra som helst.
Anywho, jag knäppte några bilder av vårt fina Winter-Wasa.





Sist, just nu, men inte minst. Jag begav mig ut för att inhandla en vinterjacka till mig själv igår (eftersom jag blivit så löjligt frusen av mig) och kom följaktligen hem med två par nya pjucks istället. 



Stövlarna ser kanske inte så galet snygga ut som sådana, men väl med ett par ben i sig så ser de riktigt trevliga ut. Jag var främst ute efter höga skaft (som går runt mina vader) och det fick jag. :)

2 kommentarer:

  1. Tycker att stövlarna ser mycket fina ut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vännen! :)
      Jag vet inte varför jag kände att jag måste gardera mig om deras utseende... :)

      Radera