tisdag, maj 10, 2011

Jill & Jag

Beklagar att jag inte hann lägga in nån info om dagens träff med Jill. Även om jag skulle hunnit så hade det högst antagligen blivit för sent för någon att hinna med.

Any who.

Vi träffades kl. 18 iförda löparmundering och iväg for vi. Mysfart var farten som gällde. Vi skulle ju umgås och få in lite nyttolöpning i samma härva. Inte tvärtom. Enligt Jills mobil-gps blev det 6,48 km men enligt Vasa stads karttjänst blev det 6,9 km. Jag tror ju hellre på karttjänsten! Dessutom sade Jill faktiskt att mobil-gps:en har en tendens att kapa av kanterna, så kanske den inte är lika noggrann som karttjänsten?

Hur som helst var det riktigt skoj och fort gick det. Eller ja, tiden gick fort. Löpfarten låg väl kring 7 min/km? Var det så Jill?
Länk
Det skulle vara kul att träffa fler löpare eller löpintresserade bloggläsare och bloggare?
Borde vi försöka få in en liten lokal midnattslöpning här innan midsommar? En lördag natt då det är ljust och varmt och mysigt? Det behöver ju inte bokstavligen ske vid midnatt men kanske 22-23-tiden, 10 km? Hur låter det? Starta ett facebook-evenemang?
Nån som blev taggad?

9 kommentarer:

  1. Heidi (heidilandia_.ratata.fi)tisdag, 10 maj, 2011

    JAG blev taggad! Jag är med m.a.o :)

    SvaraRadera
  2. jag kan komma med som cyklande paparazzi eller nåt ;D (om ryggen tillåter)

    SvaraRadera
  3. Jag är gärna med om jag råkar vara i Ostrobotnia då!

    SvaraRadera
  4. Jag är antagligen med om det passar i mitt schema :)

    SvaraRadera
  5. Det skulle vara nice. Men inte 18.6, då har jag halvmara på Kimitoön. Jag skulle definitivt prioroitera en resa till Vasa igen om detta ordnades.

    SvaraRadera
  6. Härligt härligt! :D Då gäller det att faktiskt få det hela till stånd!

    Vi återkommer!

    SvaraRadera
  7. PS. 7:20 säger min karta. Men eftersom den är lite kortare än verkligheten låter 7 min/km som en fin kompromiss :D

    SvaraRadera
  8. Jag är absolut med! säg till om du behöver hjälp med arrangemang :)

    SvaraRadera