tisdag, februari 14, 2012

Absolute fitness!

Ingen polisskola och ingen Iron Man (ännu).

Liza Löpare som goes Personal Trainer.
DET är mitt projekt.
I 6 månader framåt kommer jag att ge 110% åt mig, min kropp och min hälsa.

Hela mitt liv har jag varit mer eller mindre en tjockis. Ja, så är det. Ni får säga vad ni vill, men så är det. Inte sjukligt fet eller så, men alltid alltid rundlagd. Alltid.

Och det är ju inte bara det där med att vara en tjockis. Det handlar om att må bra, i sig själv och med sig själv. Om man mår bra så ser man också bra ut! Det är ganska enkelt.

Hur som helst. Nu är det slut med illamåendet och förtjockandet och dags att göra något åt det. Jag har skaffat mig en Personal Trainer. Vi hade första mötet idag. Nu följer en del tester och analyser men sedan är det 'No Mercy!' som gäller! Jag är taggad. Vi vet båda var jag vill vara om 6 månader så nu ska vi att ta fram en plan och sedan köra så det ryker!

Löpningen kommer jag inte att ge upp men jag kommer att träna en hel del annat också, en hel del annat... ;)

Så, bara jag har de inledande testerna avklarade och får programmet i hand kommer jag naturligtvis att dokumentera det hela här på bloggen.

The only way is up! Håller ni inte med? :)

12 kommentarer:

  1. Härligt Liza! Kör så det ryker! Du förtjänar att vara i den form du vill vara! Säg till om du behöver extra pepp! :D

    SvaraRadera
  2. Härligt! Måste vara sjukt kul med en egen PT! Kör så det ryker! :)

    SvaraRadera
  3. Jaa, låter hur bra som helst det!! LYcka till!

    SvaraRadera
  4. Vad roligt! Spännande med någon som peppar och sätter igång, det förtjänar du verkligen. Ser framemot att höra hur det känns.

    SvaraRadera
  5. Va roligt!! Lycka till! Skulle göra vad som helst för att få vara i din sits!!

    SvaraRadera
  6. Ja tack! Det ska blir galet kul, och tungt antar jag, men det är jag beredd på! Jag vill bli det absolut bästa jag kan bli! :D

    SvaraRadera
  7. Än en gång fungerar uttrycket: Pain is temporary, Glory is forever! :)
    Word.

    SvaraRadera
  8. Låter sjukt kul med PT, och säkert bra med nån som pushar på då man själv inte orkar!
    Lycka till, och berätta vad du tycker om det :)

    SvaraRadera
  9. Mammaspring: Ja du, det ÄR superspännande! :)

    Linda: Ja det verkat bli riktigt bra. Hon är jättetrevlig och vet vad hon gör. Jag kommer nog att berätta allt om det. Här på bloggen. Steg för steg. :)

    SvaraRadera