onsdag, februari 29, 2012

Ultra vs Core

Jaa-a hörni. Det är nästan så jag vågar påstå att jag hellre springer 69km än kör ett full-växlat spinningpass och ett Core-pass ännu på det. Jag var säker på att jag skulle gå sönder. Jag är livrädd för morgondagen!

Jag kollade på instruktören och var säker på att jag gjorde allt lika djupt och graciöst som hon. För så tusan kändes det. En hastig blick i spegeln och katastrofen var ett faktum. Jag såg mer ut som en ko efter en så kallad "Cow tipping". På riktigt. Där låg man, drypande blöt efter spinningpasset, och ryckte som om man hade fått ett anfall av nåt slag...
Längst fram framför instruktören hamnade jag också. Stackarn, hon kommer säkert att vakna skrikande av de mardrömsbilder jag och mina core-"rörelser" åstadkom.

Nää, hörni.
Innan man fått in tekniken, ökat styrkan och fått en mindre kroppshydda...

...it's just not gonna be a pretty sight


Men vi kommer dit! Visst?

3 kommentarer:

  1. haha! Jamen klart det! Fan vad du kommer att bli i bra form! Jag är avundsjuk redan! :D

    SvaraRadera
  2. Jenny: Hahah, nå det är som sagt ett bar tag dit! Vi kan ta en fitness "Shootout" om sex månader! ;)

    SvaraRadera