måndag, september 30, 2013

Det kom...

...en leverans.


Först bar grabbarna från Itella in nåt som likande mattor (massor med mattor) och en märklig lampa. Då det var på väg in med ännu mera mattor sa jag "Det där ser lite ut som mattor..."
"Joo" sa den ena.
"Jag har inte beställt några mattor"
"Inte?"
"Nej, en säng och ett skötbord har jag beställt."
"Jahaa...oj...vänta lite så ska jag kolla." ... "Jo, ursäkta vi öppnade fel last, men vi har nog din beställning här också."
Och så fick jag min säng och skötbord till slut. :)

Nu skulle det gälla att pussla ihop eländet. Men jag brukar gilla att sätta ihop möbler, så det ska nog gå bra. Men den där sängen ser nog ut att kanske bli ett flera dagars projekt.

Jag vill alltså utfärda en liten "Äntligen hemma"-varning den närmaste framtiden för er som dunsar in här och läser med jämna mellanrum. Det kan blir i god och redig "Martin Timell anda", men jag tvivlar på det.

2 kommentarer:

  1. Vilken superfin bebiskorg ni har i rotting!

    SvaraRadera
  2. Jo den är mycket mysig och praktiskt (på hjul). Vi fick låna den av våra vänner. :)

    SvaraRadera