onsdag, december 11, 2013

En störande ovana

Jag har gått och dragit på mig en riktigt störande ovana. Innan jag kommer igång för dagen sitter jag minst (minst!) 2h här, framför datorn och läser och kollar en massa bloggar, väder, mejl, fb-grejer, osv. Om och om igen. Ok, jag gör hellre det här än bänkar mig framför TV:n, för här kan jag åtminstone välja nåt intelligent att läsa om jag jag vill eller kommer på nåt. TV:n har bara sitt samma utbud av doku-såpor som har snurrat i 10-20 år eller nåt?!? Hur är det möjligt att samma koncept orkar hålla på? Har vi helt fastnat i våra tankemönster? Finns det inget annat? Viktminskning, hemrenovering, dating, baka, laga mat, smaka på mat, jaga spöken, jaga folk som inte betalar sina räkningar, undergångsteorier, värdera hotellrum och restauranger, megafabriker...listan är oändlig och utbudet likaså. Överallt på alla kanaler.

I alla fall. Jag vet inte riktigt hur jag ska komma loss från det surfandet. Eller kanske det lossnar då babyn kommer? Tänk om man skulle ta ett blogg- och Facebookfritt januari? Och gräva ner sig i Mindfullness istället. Meditera och läsa böcker? Träningen kommer ju antagligen inte att börja på allvar ändå förrän typ Mars?

Tänk om man kunde släppa taget om det där egot? Hjärnspöket? 
Ser ni henne? Min värsta fiende. Och hon är där, på insidan.

På tal om träning. Att jag saknar löpningen! Läste igår om Coynthas 24h-lopp och blev så taggad. Det är en sån fantastisk prestation! 24 timmar!! Oavsett vilken sträcka man lägger bakom sig, att bara hålla igång i 24h är makalöst! En vacker dag. Fast precis som med maraton så tror jag att jag testar halvan först, dvs. 12h. På hemmaplan eller någonstans i ute i den vackra världen. Fast ännu före det så får jag nog inledningsvis försöka klara av en halvmila-lunk. :) Ena foten framför den andra bara, och upprepa.

http://lizalopare.blogspot.fi/2011/08/liza-ultralopare.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar