onsdag, december 18, 2013

Still in one piece

Hej på er!

Jag är fortfarande two in one så att säga. Har haft lite för högt blodtryck, proteiner i urinen och stundtals grym huvudvärk och illamående så jag har försökt ta det lugnt och vilat och sovit rätt så mycket. Finns inte så mycket att berätta om sådana eskapader. Läkaren gav mig blodtrycksmedicin igår som jag får ta om det lägre trycket går över 95, men igår hade jag toppen blodtryck hela dagen efter läkarbesöket så det kanske ordnar sig.

Har inte känt några sammandragningar heller eller annat som skulle tyda på att gosen börjar förbereda sig för en Grand Entré, så det är väl bara att fortsätta vänta och avvakta. Tänker dra dammsugaren över golvet i alla fall och torka lite damm. Har inte julpyntat utöver såna där lysande stjärnor i fönstret, men jag känner inget behov av det heller. Har väntat innerligt på julen i nio månader nu, men inte för julens och julstämningens skull utan endast för att få träffa vårt lilla barn.

Har ni sett den här videon? Hjärtat smälter samman.


Gose-gose-gulli-goooos! :)

3 kommentarer:

  1. Gud vad det såg skönt ut att vara så liten och få ett sånt härligt bad.
    Blodtrycket är oftast högt hos läkaren men när man kommer hem så är det normalt. Det är den "vita rocken" syndromen.
    Själv har jag 5 veckor kvar + och -. Är på mammaledighet och det är nog riktigt skönt. Jag väntar nu först på jul och nyår sen får jag vänta på den extra julaftonen förhoppningsvis iniom januari månad. Sköt om er och vila. Det är det man får höra av alla vila, vila, vila för sen är det slut på det ett bra tag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo jag har hört om det, men aldrig varit med om det förut. Inte på hela graviditetstiden heller förrän i fredags. :) Men det hänger väl ihop med proteinerna i urinen, så...

      Jo tack, jag har vilat. Tagit tupplurer som aldrig förr! Har aldrig kunnat sova mitt på dagen förut, men nu går det huuur bra som helst!

      Oj va spännande det är för er med. :) Hur går det för mannen? Är han nervös?
      Vila du med och ta hand om dig! :D

      Radera
    2. Tror han är som andra män. Påstår att det är lugnt men i verkligheten är han nog nervös.

      Radera