tisdag, oktober 04, 2011

Oktoberlänk!

Jah!
Stämplade ut efter kl. 18,
promenixade hem,
konstaterade att ingen är hemma (men dock att någon nog varit det),
drog av mig arbetskläderna,
på med löpartights, underställströja, väst, keps och länkkare,
fyllde en stycke tvålspruta med vatten,
tryckte på play,
sprang min väg.

Hemma en timma senare.
9,5 km.

Nu ska jag installera vårt nya 100 M kabelbredband (som förvisso är heeelt bortkastat på vår dator, men det är en prova-på-kampanj, så det kostar lika mycket som 5 M och vem vet om vi plötsligt blir helt wild and crazy och faktsitk går och skaffar oss en dator som kan klara av denna dag?)

Kan dock hända att jag sparar installerande tills morgon. Vi får se. Ordspråket lyder ju: Varför idag göra sådant som man kan göra imorgon? Eller hur var det? ;)

3 kommentarer:

  1. "dröm idag, lev i morgon"- är ett annat ordspråk.

    SvaraRadera
  2. tvålspruta, haha. Ni kanske kunde börja ha löparkläder som dresscode på den arbetsplatsen så skulle ni vara snabbare ut på länk efter jobbet :)

    SvaraRadera
  3. Cecilia: Ja, just så. :)

    Sofie: Ja, vilken bra idé. Jag ska ta upp saken med en av partnersarna. ;)

    SvaraRadera