lördag, oktober 01, 2011

Frestelser...

...ni ska veta att jag motstått frestelser idag. Frestelser till den milda grad.
Har spenderat hela eftermiddagen med att fira en fantastisk nybliven 90-årig dam, och ni vet ju vad som serveras på dylika tillställningar? Mmmhm!

Smörgåsar,
med rökt renköttsfyllning...
...och lax med ägg...
...och princesstårta...
...och havtorns cheesecake!
Och jag tog inte en endaste en bit av någotdera!
Inte en.

Jag tror inte att det hänt någonsin tidigare. Jag menar oftast tar jag nog en liten bit om det bjuds, speciellt om det är till äran av något särskilt. Och den där havtorns cheesecaken var nog svår att motstå, men nu är jag inne på den första helt sockerfria veckan och jag har verkligen inte för avsikt att sabba det.

Jag är i ärlighetens namn både förvånad och stolt över att jag tycks ha en ryggrad (ännu till med min katastrofala hållning i åtanke).

Strax: Up!
Har ni sett den?

Om inte: SE DEN!

Buenas noches amigos!

3 kommentarer:

  1. Jo, Up! är en underbar film. Jag kände mig så glad och upplyft efter att ha sett den.

    SvaraRadera
  2. Vilka frestelser! Du var nog duktig som orkade stå emot. Jag som gillar mat hade nog inte stått emot.

    SvaraRadera
  3. Förvånad: Ja, den är nog mysig. Till min besvikelse var den på svenska i lördags, men igår kom den igen på engelska så då såg jag den. :)

    Cecilia: Jag gillar nog mat jag med, älskar mat. :) Men nu får jag hålla mig till mat som jag mår bra av! (vilket jag också gillar) ;)

    SvaraRadera