måndag, november 14, 2011

Björnarna

Dom är riktigt, riktigt bra mina Karhu-länkkare! Jag kan inte förklara det, man måste nästan uppleva det själv. Dom blir liksom ett med foten och tvärtom. Man känner att det är något alldeles extra med de där skorna. OCH, de är varken pronerande eller supinernande utan helt neutrala, men de har en liten juttu som hjälper foten att själv korrigera steget och jag tror det kan vara det som ger den där speciella fina känslan. Man får ett finare löpsteg.

Dagens pass lev 10,5 km i 65 minuter. Det är ju förträffligt löpväder just nu. Svalt, men inte kallt, bart och ingen halka (ännu). Mörkret ger ju lite minuspoäng förstås, men man kan bara inte få allt här i världen. Om man kan ta det man har och vara nöjd med det så har man rätt lätt för att bli en lyckligare människa.

Imorgon är det tisdag. Intervall-tisdag. Jag min löparkollega har infört intervall-tisdagar tillsammans av den enkla orsaken att de överhuvudtaget ska bli av! :) Imorgon är det min tur att skapa passet. Det kommer att blir galet kul!

Vad har ni för känslor om intervaller? Hata? Älska? Eller Inter-vad-för-något?

5 kommentarer:

  1. Periodvis har jag hellre intervaller än långpass (främst sommartid då), men just nu så kör jag hellre långpass än intervaller.

    SvaraRadera
  2. Jag gillar intervaller, i alla fall efteråt. Ibland också under tiden. Väldigt sällan före själv passet, då inbillar jag mig att det kommer att vara sjukt, sjukt jobbigt och att jag aldrig kommer att orka. Men för det mesta går det rätt så bra så jag borde vara överbevisad vid det här laget.

    SvaraRadera
  3. vet du man KAN anmäla sig till Botniavasan nu redan.

    SvaraRadera
  4. Cecilia: Just. Kan förstå hur du resonerar där! :)

    Johanna: Ja efteråt is the magic word. Men de långa intervallerna är för lång för mig ännu. Alltså att springa 400 m hårt. Jag tror att jag när som helst hellre skulle springa 8x8km under en dag än 10x400m i 4min/km fart eller snabbare...
    Men jag ska nog lära mig, det ska jag! :)

    Cecilia: ja det tror jag på! Tror dom öppnar anmälan rätt tidigt. Eller i alla fall efter att Botnialöpet är överstökat. :)

    SvaraRadera
  5. Du också! Det är så många som talar gott om Karhuas neutrala sko :) Blir nyfiken :)

    SvaraRadera