tisdag, november 22, 2011

Tisdagsintervaller

Urk vilket pass vi blev tilldelade idag! Det var verkligen tungt och otrevligt. Men ingen av oss dog så vi blev antagligen lite snabbare och fick lite bättre kondition.

2,3 km uppvärmning

Löpskola:
2x20m tripping
2x20m skipping
2x60m kooridnationslopp

Intervaller:
4 minuter
3 minuter
2 minuter
1,5 minuter
1 minuter
0,5 minuter

På så vis att då man stannar så ska pulsen ligga på -10 av maxpulsen.
1 minuts vila mellan varje intervall.
Totalt 3,2 km

Urk. De där 4 minuterna höll på att ta livet av mig. Det brände i lungorna så jag trodde att de skulle vändas ut och in.

Pulsen låg något för högt vid varje stopp förutom det sista enligt:
187 slag/min
186 slag/min
188 slag/min
187 slag/min
187 slag/min
178 slag/min

Avrundade med ett 2,3 km nedjogg.

Tufft. Jobbigt. Nödvändigt. Kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar