lördag, april 06, 2013

Åter en vecka...

...har passerat till arkivet. Månadsskifte innebär alltid mycket jobb. Alla som jobbar med bokföring och redovisning är medvetna om detta. Eller hur var det nu igen?


Jag ska på cirkus idag. Cirkus Floretino. Senast (20-25 år sedan) jag var på cirkus höll jag på att stryka med då det var så otroligt mycket djur där. Elefanter, hästar, zebror och björnar (?). Denna gång är det typ bara hundar och en häst eller ponny tyckte jag mig se från Cirkusens hemsida. Men jag är förberedd med allergimedicin. 

Heidi hade snubblat över en trevlig utmaning för Juni månad. Jag har inte sprungit så mycket på sistone och skulle kanske behöva en liten skuff. Man ska alltså spring minst en mile (1,6km) varje dag under Juni månad. Fantastiskt, det kan ju vem som helst haka på! Man måste ju inte anmäla sig till eventet för att vara med. Man kan springa minst 1,6km dagligen i alla fall, vilken månad som helst. ;)

Nån annan som hakar på?

4 kommentarer:

  1. Den var härlig! Speciellt det där att man måste ringa och fråga dom som verkligen vet när det blir jättesvårt. Jag stjäl den och delar på FB.

    Angående cirkusen har jag för mig att den inte är lagligt med björnar och sådana djur mer, de missköttes eller något liknande. Oj, vilket faktarikt påstående det där var...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur? :)

      Hahah, ja det låter som om du satt ner en seriös mängd tid på att ta reda på det där. ;)
      Men jo, så var det väl nog.

      Radera
  2. Utmaningen låter bra. Kanske den skulle vara helt super för mig som borde komma igång igen med försiktigt springande. Kunde köra varianten 1 km per dag. Men problemet är att jag är så jäkla lat att jag har svårt att motivera mig att byta om till sportkläder för att springa en futtig kilometer. Samtidigt som jag alltså vet att jag inte kan springa längre. Byter alltså hellre om och kör minst 1 timme av någon annan form av motion. Litet knäppt men sant.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag tycker det kan va en kul utmaning. Kan hända att jag övar lite i Maj innan det kör igång på riktigt? :)

      Men, du ska göra det det tycker känns kul och mest motiverande tycker jag! :D

      Radera