tisdag, april 23, 2013

Stoppa pressarna!

Jag tror banne mig att jag har fyllt min chokladkvot. Idag, 23:e dagen i April månad, på det andra årtusendets 13:e år. Jag införskaffade mig en chokladplatta idag. Jag tyckte mig mig känna att jag var snål på en. Men fy fan, det smakade helt värdelöst. Faktiskt. Likaväl tryckte jag i mig hela plattan. Men jag kände genast att det med stor sannolikhet var sista på ett rätt bra tag. Jag säger "stor sannolikhet" för att jag är bara människa och kan inte förutse hur saker och ting kommer att bli. Men hujdå, jag får rysningar ännu vid blotta tanken...

Skavsåret på hälen från helgens lunkar blev otrevligt. Väldigt otrevligt. Hade tänkt gå en enkel prommis idag bara, men det går inte. Det är ett öppet sår och rött. Börjar se inflammerat ut. Vet inte hur det blev så paha mitt i allt. Jag har använt Compeed hela tiden. Men jag avvaktar. 

Vi spelade Badminton igår igen, Ässet och jag. 3-2 till henne, men det var nog tight läge. Bra spel och mycket kämparanda. Som det ska vara. 

Precis som det ska vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar