söndag, april 07, 2013

Cirkus

Jag var som sagt på cirkus igår. Det var inget stort tält, men nog rymdes vi in allihopa. Ingen aning om hur många vi var dock, 100-200-300 personer? Ingen som helst uppfattning...
 
Tror att jag och Heidi hade mest kul. Heidis lilla tre-åring var så där måttligt road. Alltså hon hade nog skoj, men måttligt i förhållande till mig och Heidi.

Vi (dagens människor i allmänhet) är så överösta med underhållning av då man går t.ex. på cirkus så kanske man inte alltid inser hur fina trick och konster exempelvis akrobaterna gör. Tycker att de kanske skulle ha kunnat få lite mer eller högre applåder igår. Sen igen, där var typ bara familjer. Mammor och pappor med barn som stundtals var galet otåliga, grät och skrek och skrattade om vartannat. Föräldrarna hade väl fullt upp med att hoppas att barnen gillade showen.

Hur som helst. Kul var det och så knäppte jag några bilder.

 
 
 
 
 

Det blev lite dramatiskt då kamelen (dvs. den med två pucklar) föll och stötte sig mot manegens vägg. Den steg nog hastigt upp igen, men man blev nog lite skärrad. Det är faktiskt stora djur det är frågan om och manegen var väldigt liten i förhållande. Dromedaren (den med en puckel) kollade mig stint i ögonen varje gång den passerade mig, och blicken kändes som "Är det tillräckligt underhållande för er?"...

Utöver kameldjuren så fanns det även lamadjur och en långhårig tjur av något slag. Samt åsnor och små små ponnyer.

Mitt favoritnummer var ändå den med hundarna samt clownen Flori. Så, sådant idag. Eller egentligen igår, men ni förstår kanske?

Väntar ni med spänning på träningsuppdateringar? Jag med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar