söndag, maj 26, 2013

Newsflash!

Nå nää, inte egentligen. Tänkt bara meddela att ett spinningpass a'la Aino verkligen satte måttstock på resten av dagen igår. Kanske det fungerar för resten av mitt liv också? Eventuellt är det att ha något höga förväntningar på ett enda spinningpass?

Aywho. Hyrde fyra filmer igår. Ja, jag gick till Makuuni och hyrde filmer. Hyr nån filmer mera? Det brukar nog vara folk där, men jag tänkte nu mest på att det är rätt enkelt att hyra filmer via nätet idag. Samt finns det ju de som, ack och ve, laddar ner filmer. Det är faktiskt nåt jag aldrig gjort. Varken filmer eller musik. Kommer högst sannolikt aldrig att göra det heller.

Anywho.
Hittade en film som heter Imaginaerum by Nightwish. Det var en ganska intressant film faktiskt. Annorlunda. Kan lönas att kasta ett öga på den om ni har ögonen förbi den.
Denna följdes av The Road. Obehaglig film. Antagligen som det kan bli i en dylik situation, men jag gillar inte att se på sådana filmer. Slutet gillade jag inte riktigt heller. Det var som om ideerna tog slut, men att filmen måste ändå få ett "bra" slut.

Kvar har jag Looper och Seven Psykopaths. Looper valde jag för att jag sett trailern på bio och tänkt "att det kanske kan vara nåt att se" och den senare valde jag för att rollinnehavarna såg intressanta ut och för att jag fick lite sån där "allting-bygger-upp-mot-ett-crazy-shit-onödigt-våldsamt-men-på-nåt-vis-ändå-fascinerande-scen"-feelis. Som i True Romance eller Smoking Aces.

Det var Imaginareums omslag som verkligen fångade mitt öga och intresse.
Är den inte lite fängslande?

6 kommentarer:

  1. Looper gillar jag, en underhållande film. De övriga har jag inte ens hört om, hur är det möjligt...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den var bra faktiskt. Tänkt falla av flaket där en gång men hann nog med i storyn igen. :)
      Ingen aning om hur det kan vara möjligt. Allting är möjligt, så ta ingen stress över saken. ;)

      Radera
  2. Saknar verkligen lördagscombon: spinn + body.
    Har inte gått på flera månader för att de krockat med löpträningen men i sommar är varje lördag inbokad ;) Nåja kanske inte riktigt men som tur går det ju alltid måndagsspinn också! Så bra.

    Har faktiskt inte hyrt en film på 5 år. Vi har Netflix via AppleTV (Fråga inte mig, jag är inte MAC-nörden/ingenjören i huset) och det funkar riktigt fint och är INTE olagligt heller.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är nog en kymppis start på lördagen, bara man orkar vakna. :)
      Jo Netflix finns väl även tillgängligt även för icke MAC-människor skulle jag tro. Typ 8€/månad. Rätt överkomligt, med tanke på att det kostar 5-6€ att hyra en film på Makuuni.

      Radera
  3. Ouh... Skulle aldrig våga s på den typen av filmer som du lånat. Har blivit riktigt feg då det kommer till filmval. Säg komedi och jag nickar ivrigt :) Men jo Makuuni... jaa... vi brukar hyra ibland... och varje gång surar jag över att det är så dyrt med hyrfilm!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Heheh, int va dom nu så farliga. Dock har jag ännu inte sett den där 7 psykopats...man fick ha filmen i sju dagar så jag sak se den ikväll. :)

      Radera