tisdag, juli 16, 2013

Det söta livet...

Än en gång börjar jag om från början. Startar från ruta ett: i Sockerträsket. Det går helt enkelt inte längre. Jag mår verkligen inte bra. Varken på insidan eller på utsidan. Det håller inte. Inte för mig. Visst, det går säkert bra för en del att "äta varierat - men med måtta", men inte för mig. Min hjärna kan inte få ett grepp om måtta. Det finns ingen måtta. Jag måste behandla det här som vilket annat beroende som helst. En grundregel inom nykter alkoholism är: Ta inte den första supen. Och det går bra att tillämpa på vilket beroende som helst. Ta inte den första cigaretten, chokladbiten, tårtbiten osv. Ta inte den första. Punkt.

Jag fullkomligt känner hur sockersvampen jäser inom mig. Frodas och ger näring till inflammationer, trötthet och sjukdom. Jag intog mitt sista socker idag på jobbet i form av en het mugg sjudande glögg. Jo, jag öppnade en glöggflaska förra veckan som hade lämnat från julen. Det går alldeles utmärkt att dricka glögg i juli. Speciellt som det är +10C utomhus. Och det är ju så gott. Men det innehåller en del socker. Nå, glöggen tog slut idag. 

Tycker vi kör lite sockersöt Ozzy på det...

...kan dock hända att de hade nåt annat än socker i åtanke då låten skrevs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar