tisdag, oktober 22, 2013

Man vet att man är ingenjör...

...innerst inne i hjärtat då man bara inte kan slänga bort fysik-anteckningarna, häftet med differentialekvationer och el-grunder anteckningarna. Fast man inte använt anteckningarna sedan början av 2000-talet och verkligen skulle behöva utrymmet i skåpet, så går det bara inte. Då man utan att blinka slänger bort källorna till Hanken-gradun, men blir lite varm i hjärtat av termer som "Superpositionsmetoden", "Partialbråksuppdelning" och "Interferens".


Oj teknis...det var tider det.

4 kommentarer:

  1. Haha, underbart. Kanske något att ha som pekbok sen? Kan lönas att flytta ett antal gånger - då blir det ganska lätt att slänga. Och inte direkt så att jag saknar gamla anteckningar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja kanske det? :)
      Jo, allt annat gick att slänga men de där satt så varmt om hjärtat att de inte ryker. Några böcker har jag också sparat, men allt annat åkte.
      För övrigt strävar jag att städa och röja här nu som om OM vi skulle flytta. Rent hus! :D

      Radera
  2. Haha! Lite det väcker minnen från min fyssa 1 och fyssa 2 (också i början av 2000 talet) Anteckningarna har jag slängt, men böckerna har jag kvar fastän jag bytt riktning helt och hållet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja böcker blir genast lite svårare. Man har ju faktiskt betalat en slant för dom också. Böcker som "Praktiskt Elektronik" och "Elsäkerhet" fick stanna. Man vet aldrig ifall man kan behöva dom lite... :)

      Radera