onsdag, juni 23, 2010

'Allå, 'allå?

Beklagar att det varit lite dåligt med inlägg och rätt så tråkiga sådana också för den delen, men jag har känt mig rätt nere ett tag. Gråtmild, ledsen och ångestkänslor. Vet inte riktigt varför vilket har lett till mera ångestkänslor...en ond cirkel.

Just nu känner jag mig som vanligt dock. Har städat och pynjat och sådant brukar kännas bra efteråt. :)

Midsommarhelgen nalkas med rekordfart och det ser ut som om vi spenderar den i staden, på tumis... :S
Inget fel att vara på tumis heller, men midsommar brukar nog innebära fest i större sällskap. Dock blir det lite bastubad imorgon och mera fest på midsommardagen, men aftonen öppen. Vet ni hur dött det är i denna stad på midsommarafton? Ett år då jag jobbade i en kiosk hamnade jag i arbete på denna afton och jag stod utanför kiosken större delen av den kvällen och rökte (jag rökte på den tiden) för att få tiden att gå. Det finns inte en själ kvar här! ALLA åker ut till skärgården! Det enda som fattades den där kvällen var de där kvistbollarna (från vilda västern) som rullar av vinden längs med gatorna...och några gamar som avvaktande cirkulerar över mig i väntan på att jag eventuellt säckar ner av tristess.

Nej hörni, skärgård, bastu, snaps och sill det är det som hör midsommaren till!

Hur ska/brukar ni fira midsommar?

5 kommentarer:

  1. jag är ledig i morgon och övermorgon. Sen skal jag i jobb lördag (söndag) söndag. Så har det sett ut i många år så mitt midsommarfirande brukar no vara lugnt. Brukar dock umgås ute vid samma villa med vänner på själva aftonen och äta gott. Ni kanske kan ta en biltur ut ex. Replot?

    SvaraRadera
  2. Låter som att du inte är riktigt glad över att stanna i stan över midsommar...Förstår dig. Midsommarhelgen är en helg som jag absolut vill spendera ute i skärgården. Jag åker till mamma och pappas villa och firar med syskonfamiljer och föräldrar. Hoppas i alla fall att ni får det mysigt på tumis i stan.

    SvaraRadera
  3. Tråkigt att höra att du kännt dig nere. Hoppas värmen som kommer snart rycker upp dig. Har du någon semester i år?

    Jag och sambon söker oss ut på landet, närmare bestämt Pojo och Mörby Gård. Där brukar vi laga midsommarstång och äta gott. Nog för att jag gärna skulle vara hemma och ta det lugnt, känner ett stort behov av att vila ut.

    SvaraRadera
  4. Kanske ni kan ta en promenad längs vattnet och ha picknick i någon park? Eller ta en biltur någonstans om ni inte alls vill vara i stan?
    Själv brukar jag nog fira på villan, men i år blir det bröllop i södra Finland hela helgen.

    SvaraRadera
  5. Cecilia: Tack för tipset! Men det ser ut som om vi faktiskt får åka ut till en sommarstuga i alla fall! :D
    Ha det fint!

    Jenny: Låter som idylliskt midsommarfirande det där! Ni får ha det mysigt! Ja, stan är ju absolut uttorkad på mänskilga varelser på midsommar, mycket öde... :)

    Jill: Tack, jag känner mig faktiskt bättre nu! :) Landet låter som en bra plan!
    Och ja, javisst har jag semester! :)
    Ha det!

    Camila: Ja, så ska det vara! Villa eller bröllop! Tack för tipset du med! Som tur är verkar det bli traditionellt firande på villa för vår del i alla fall! :D

    SvaraRadera