tisdag, juni 08, 2010

Att träna med/efter flunssa...

Jag ska strax bege mig ut på min första efter-förkylningen-löprunda. Få se hur det går. Näsan är nog täppt ännu med det kommer inte mycket ut därifrån, så jag tror ju att det beror på att slemhinnorna nu är torra av allt nässprayande och då brukar näsan också kännas täppt.
Dessutom kan man ha snuva nästan hela året, så det är ingen (vidare) orsak att inte träna.

Är kanske inte riktigt i topp-skick men vem e nu det efter en förkylning? Jag ska nu fara och prova och tar det lugnt. Går det åt pipan så gör det, Ultran är väl nog där nästa sommar också i värsta fall...

Hur länge brukar ni vänta efter en förkylning innan ni sätter er på hästryggen igen?

4 kommentarer:

  1. Jag blir nästan aldrig förkyld och jag rider inte :)

    Nä men seriously, så tror jag att det är bättre att vänta en dag för mycket än en för lite med att träna efter att man varit sjuk.

    SvaraRadera
  2. Håller med skribenten ovan. Hellre en dag för mycket vila.

    SvaraRadera
  3. Jag är oftast för ivrig och börjar träna för tidigt. Men som de andra har skrivit så är det ju nog bättre att vila en dag för mycket än för lite. Når var det du skulle springa Ultran?

    SvaraRadera
  4. Tomas: Ja så är det väl nog, det bara det att har man varit en kronisk soffpotatis som jag så är det svårt att avgöra när man ska sluta vila och det brukar leda till att man inte tränar på veckor. :)

    Snowie: Ok. :)

    Jenny: Ultran är 10.7 dryga fem veckor kvar alltså av vilka fyra borde vara rätt så intensiv träning nu då... :)

    SvaraRadera