söndag, juni 13, 2010

Långpanna down the drain

Var väldigt ivrig på att prova min nya strumpor och min nya ryggsäck inför dagens långlänk. Hade siktet inställt på en halvmara.

Efter en kilometer kände jag att vänstra vaden inte riktigt var på topp ändå. Den har varit sjuk sedan badminton-matchen i torsdags men jag tänkte att den kanske har fått vila tillräckligt nu... efter två kilometer fick jag stanna upp och försöka hitta på nåt: jag stretchade vaden och löste på skosnörena lite grann och fortsatte. Men nej, det kändes som om vaden skulle explodera när som helst. Jag gick och sprang om vartannat och fick avsluta efter 6,5 km. Jag är lite sur nu, med andra ord. Är vila allt som hjälper mot smärtor i vaden eller är ispåsar och voltaren-likandne gel ett magiskt ord?

Ryggsäcken var toppen dock. Stadig och inte för tung trots att jag hade 1,5 liter vatten/mineralvatten med mig, så det är är ju trevligt i alla fall.

Veckans träning går loss på 265 min träning i form av 205 minuter löpning (31,7 km) och 60 minuter Badminton. Inte så hävt med andra ord, då jag hade sett fram emot att åtminstone få upp antalet kilometer till 50, men så här är det nu.

Hur har ni haft det med träning eller i största allmänhet?

3 kommentarer:

  1. Synd att dagens träning inte gick som du ville, men jag tror att det är bättre att stanna upp om kroppen säger nej än att fortsätta kämpa. Kan tyvärr inte säga vad som fungerar, vila eller gel, jag är helt hopplös när det kommer till sånt.

    SvaraRadera
  2. Med träningen har jag det ganska lugnt nu. Jag har inte cyklat sen i onsdax och har bestämt mig för att göra det tidigast kommande onsdag. För att försöka vila upp kroppen ordentligt efter tröttheten som kom förra lördagen, som jag gnällde om på min egen blogg.

    SvaraRadera
  3. Jill: Ja visst är det surt alltid...men jag vilar även idag och så ger jag långlänken en ny chans imorgon. :)

    Tomas: Det låter som en plan! Hoppas tröttheten ger med sig!

    SvaraRadera