tisdag, juni 29, 2010

Dålig dag för löpning

Åååh! Att jag valde dålig dag för att ta mig en första löprunda på exakt två veckor! Och tänk att jag låtit det gå så långt sedan förra löprundan? 14 dagar? Vet hur mycket konditionen hinner gå åt skogen på 14 dagar? Anmärkningsvärt mycket kan jag säga!

Nåväl, hett var det ju så in i norden! Och en endaste sjuttons vattenflaska tog jag med mig. Gissa sedan om vattenpåfyllningsbrunnarna vid fiskarstranden gav någå vatten? Nej självklart inte, varför skulle dom det? Jag var ju törstig. Så törstig, jag hann redan börja se synvillor med snygga män som kastade vatten på mig längs med stranden...hmm...synvillor med snygga män som erbjöd vatten från stora välkylda vattenkanistrar!

7,5 km "sprang" jag på 50 minuter. Puh, säger jag bara!

Kan man ha en dålig dag för löpning eller har man egentligen bara ett dåligt jag för löpning?

5 kommentarer:

  1. Beklagar gumman. Det går nog bättre en annan dag, skam den som ger sig! Annars så tänker jag att det där med dålig dag för löpning måst evara ungefär som bad hair day. Man vet ju faktist inte om man faktist har fult hår eller om man bara tror det själv.

    SvaraRadera
  2. Det var en svår fråga. Tisdagar är alltid dåliga löpdagar för mig, men jag vet inte om det är för att jag förväntar mig att de ska vara dåliga eller för att jag alltid råkar vara trött i kroppen på tisdagar. För övrigt är det verkligen pest att springa med lite vatten i hett väder. Efter att man blivit törstig fungerar ingenting mera.

    SvaraRadera
  3. Kaaja: Tack vännen, det tror väl nog jag också! Och ja, allt för ofta ligger det bara mellan öronen!

    Jill: Det var därför jag blev så förvånad, för tisdags-länken brukar vara en bra en. Senast jag sprang en tisdag satte jag in 20km! Och ja, törst är det värsta! Därför brukar jag sporta med att springa runt en kortare bana (2-3km) så att jag kan ha bilen fylld med vätska ifall det skulle blir panik. Nu har jag ju i och för sig en superfin löparväska, så mitt enda försvar är väl att jag är orutinerad... :)

    SvaraRadera
  4. finns väl både ock:). Själv är jag i förstadiet på att lära mig flåsa runt, inspirerad av syrran som har ett träningsprogram som heter "från 100m till 100km på 150veckor":) (hon började sina första 100m 2007 tror jag och nu i juni var hon med i ett lopp på 100km)

    SvaraRadera
  5. Jeanette: Ja, så kanske det är. Wow, det låter som ett program med stort P! :)
    Var har hon hittat det?

    SvaraRadera