måndag, juni 07, 2010

Facial

Jag har just varit på mitt livs första ansiktsbehandling! Det var dock en express-ansiktsbehandling så det hanns inte med några smärtfyllda grejer! Tur för mig det, annars skulle jag väl aldrig velat gå igen men det kan jag nog tänka mig nu! :)

Jag fick detta i julklapp av syster-yster och höll nästa på att glömma bort det hela tills jag här om dagen mindes att jag fått ett presentkort som visst snart börjar gå ut. Gissa om jag fick bråttom då det stod 8.6.2010 på kortet? Men det var lugnar puckar, man hade nog tid för mig och skulle dom inte haft det så går det bra att skjuta fram presentkortets förfallodag. Tack kära syster-yster!

Firman heter Vaasa Day Spa. Jag har varit där tidigare på avslappningsbad följt av djupmassage! Även den gången var jag nöjd!

Detta är dock saker som jag aldrig skulle sätta min egna pengar på. Det är knappt så jag nänns betala 11 € för 1/2-timmes massage på arbetsplatsens massage-station men jag måste helt enkelt, för mina axlars skull. Jag ringde en gång till en "riktig" massör och denne skulle 25 € för 30 minuter! Nej, tack gosse!

Andra saker som jag inte lägger pengar på är smink och hudvårdsprodukter. Linda (som är skönhetsutbildad) ska inte svimma nu...
Min mascara köpte jag julen 2004... ögonskuggorna är ett arv från min syster och underlagskrämen, tja den har jag inte.
Min ansiktskräm är av märket Erioil, som även fungerar som bodylotion medan ansiktstvätten är samma som duschkrämen.

Hur mycket satsar ni på kroppsvård och kosmetika -produkter?

8 kommentarer:

  1. jag kan säga att efter att jag flyttat till Åland så har mitt lager med skönhetsprodukter ökat med säkert 300%! Tax free säger jag bara... :)
    Jag är nu en dior-addict och jag är stolt över det!
    Men på riktigt.. huden blir mycket bättre om man använder bra krämer och smink och (obs!) sminkbortagning.
    Sen så är ett YSL-läppglans mycket roligare att lägga på läpparna också. ;)

    SvaraRadera
  2. Skönhetsbehabndlingar måste vara bland de bästa presenterna. Som du skriver är det ju inget man unnar sig själv en vardag. Jag hittade också ett presentkort till manikyr förra veckan som går ut om två veckor. Har bokat tid och ser fram emot att få njuta en stund och få vackra naglar :)

    SvaraRadera
  3. jag är inte helelr någon storkonsument av kosmetika. Till vardags använder jag nada, skall jag ut så kliddar jag på mig. Det kosemtika jag har är dock av bra kvalitet tror jag (allt köpt vid kicks kanske inte är bra kvalitet men...). Jag har inte köpt något nytt smink på jag minns inte när. Hudkrämer använder jag dock friskt. helst sådana från apoteket som inte innehåller parfym.

    SvaraRadera
  4. JennyH: Ja, jag vet nog att det är bättre att använda riktiga krämer, men jag nänns helt enkelt inte! Liite bättre än Eriol klarar jag säker av :)

    Jenny: Ohhh, DET är också något jag aldrig varit på! Dock är det VÄLDIGT sällan jag har sådana naglar att jag täcks visa dom för allmännheten! ;)

    Cecilia: Ja, gillar inte heller parfymerade krämer! Ja, på apoteket kunde man säkert få lite bättre krämer som ändå kanske inte är så himal dyra! :)

    SvaraRadera
  5. Liza! släng mascaran, bums. du får ju en ny för 5-10!!! euro!http://www.expressen.se/halsa/1.1487342/ditt-smink-kan-gora-dig-sjuk

    SvaraRadera
  6. Sussu: Heheh, hoppsan... Ok. ;)

    SvaraRadera
  7. Maskara från 2004!? Skojar du!?:) Hahaha, det var det värsta.
    Smink köper jag inte så mycket, men till hudkrämer går det säkert redan 300-400 euro per år. Eller kanske lite mer...;)

    SvaraRadera
  8. Släng bort dem. De finns ju massor av basilusker i dem..maskara ska man använda ca 3 mån.Varje gång du öppnar maskaran blir den sämre.... Aijabaija!!

    SvaraRadera