måndag, juni 11, 2012

Prometheus

Kollade filmen Prometheus igår. Kan verkligen inte rekommendera den. Av den enkla orsaken att den sög. Den var fjantig och snuddade på äcklig mellan varven. Men så där överlag så var det bara hög fjant-faktor genom det hela. Enda som var till dess fördel av att den var i 3D. Jag har inte sett någon 3D-film tidigare och tyckte att det var galet coolt. Dom kom ju ut ur filmduken juh! Det harmar verkligen att jag missade Avatar i 3D. Den filmen är ju fantastisk i vanligt format, kan inte föreställa mig hur otrolig den är i 3D.

Är tillbaka i vardagen nu och och träningen börjar på allvar igen denna vecka. Inleder med ett trevligt träningspass i form av Badminton. Jag skulle kunna somna där jag sitter just nu, men jag tror det ger sig bara jag kommer ut -får en nypa frisk luft- och kommer igång lite.

6 kommentarer:

  1. Vi var också och såg den i helgen och tyckte verkligen att den var riktigt riktigt rutten. Så dålig att vi faktiskt kunde sitta och dissa den resten av helgen - så lite underhållna blev vi allt. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hah! Ja sambon var på väg från bion efter en halv timme.

      Radera
  2. Avatar var fin i 3D verkligen, det är stor skillnad på filmer som är filmade med 3D kameror och filmer där de kastar på 3D-effekter efteråt. Jag föredrar faktiskt filmer i 2D, 3D får mig att må illa och jag får aldrig glasögonen att sitta på mina vanliga glasögon. Jag borde vara riktigt nördig och köpa egna custom-made 3D-glasögonen, så kanske det skulle vara trevligare :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag önskar verkligen att jag hade sett den. :)
      Heheh, nördar har roligare! :)

      Radera
  3. Nämen, så dålig var den väl inte? Eller så är var det så att jag har sett alltför många dåliga filmer den senaste tiden så den blev bra i jämförelse.
    Jag hade inte förväntat mig nåt annat av filmen än vad jag fick - så jag var helt nöjd efteråt. Kaptenen var ju het tyckte jag!
    (jag har dock förträngt dendär express-kejsarsnitt-scenen helt).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nåjoo. Jag visste inte att det var en Prequal till Alien-filmerna. Och jag gillar varken Alien eller Predator. :/
      Men den får poäng för bild, resa-flera-år-i-rymden, snygg kapten och snygg forskare (Noomis "kille"), Kevin (roboten) och den inledande tanken bakom "ingenjörerna" utöver det var manuset blahaj. Men till filmens försvar så har jag svårt att hitta filmer jag gillar nuförtiden. Dom görs bara inte som de gjordes förr... ;)

      Radera