torsdag, juni 07, 2012

Runners Blues...


Går omkring och känner mig stirrig och vet inte riktigt vad jag ska ta mig till. Det finns liksom ingen mening längre. Jag har sprungit Stockholm Marathon en Juni-dag då det var kallare än det var på julafton i staden. Jag har sprungit ett första maraton, ett vår-maraton i Europas vackraste stad, ett ultra-maraton i konstant skyfall runt en av världen största (top 40) kratersjöar, ett varmt maraton i paradiset på vintern och nu ett iskallt maraton i (för den stunden) helvetet på sommaren. Vad finns det kvar att uppleva? ;)

Jag har varit fräck nog att Printscreena och sedan Paint -klippa några bilder från Maratonfoto. Snorkkis och Miranda gjorde det också, så kan jag med... ;)


 
Strax före mållinjen.
Yes, yes.

Har inte mycket jag kan berätta om loppet. Det sög ganska mycket från början till slut. Det fanns stunder då jag hann tänka "Det här är nog inte så farligt ändå, det regnar inte alls lika mycket som för 5 minuter sedan..." och sekunden därpå drog vinden upp i 18 m/s, regnet piskade vågrätt och man trasslade in sig i regnkappan som flög upp av vinden.

Men det kan kanske liknas med barnafödsel*, det är förbannat smärtsamt då man är mitt i det, men efter ett tag vill man likaväl ha fler barn.

*Jag har själv inte varit med om barnafödsel ännu**
**Förutom min egen, då jag själv föddes, men just den situationen kommer jag inte ihåg***
***Dock, efter vad min mor berättat, verkar det sannerligen inte varit någon smärtfri historia.

19 kommentarer:

  1. Kvar finns kanske ett vanligt, halvtråkigt marathon? Eller ett halvmarathon? Bra jobbat i regnet - smart att springa i plastrocken, kan inte fatta att jag var så dumm att jag slängde sopsäcken innan start.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var nära att jag skulle ha slängt den efter 5 km då jag fick så varmt (!?!). Måste ha varit en släng av tillfällig galenskap.

      Radera
    2. Och bra jobbat själv förresten! Crazy shit det där! :D

      Radera
  2. I fjol siktade jag ju mig lite in på dethät Stockholm maraton men på något sätt är jag glad att jag var så trög att få tummen ur röven och inte hann anmäla mig i tid innan alla startplatser for. I ärlighetens namn så det för jävligt ut, vädret alltså, på tv-sändningen. Under det enda marathon jag hittills har sprungit regnade det också, eller duggregnade för att vara noggrann men så var det ju betydligt varmare i augusti när jag sprang.

    Du börjar ha en gedigen samling på lopp du. DU får vara stolt över dig själv.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det regnade hela Kivitippu också, men det var varmt i alla fall och blåste inte heller desto mer.

      Ja visst är jag glad över att vi tog oss igenom. Finns nog massor kvar att göra ännu. Om inte annat kan man ju försöka bli lite snabbare. :)

      Radera
  3. Passa på och njut ett par dagar till av hur himmelens kova du är och den kan du fumdera på fortsättningen.
    Det finns ju massor med ställen kvar att springa maraton på, Berlin skall väl vara nåẗ att uppleva tydligen. Och om du tycker att 42 (eller 60 för den delen) känns kort så kan du ju sikta på ett triathlon. 4km livräddning och 180 km sjukt i reven före ett standard marathon borde ju vara utmaning tom för dig =)
    Eller Marathon des Sables http://en.wikipedia.org/wiki/Sahara_marathon

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Johan! Tack, det har vi nog gjort ;)

      Och ja, du har så rätt. Först tar man europa och arbetar man sig sedan ut i världens alla lopp! :D
      Triathlon är faktiskt en liten fantasi som jag leker med ibland. Är bara inte vidare förtjust i cyklandet. Men då har jag aldrig cyklat med en tävlingscykel heller. De som förstår-sig-på har sagt att det är en heeelt annan dimension att cykla med en sån. Men, jag tror nog att det kommer att bli av. Dock tror jag inte att jag börjar med Iron Man ;)

      Radera
  4. Hurra för dig och grattis till ännu en grej till meritlistan! Och hej, tack för tipset hur man "känär" maratonfotos bilder, att jag har funderat på ur folk lyckats copy-pasta dem! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar tackar! Jo varsågod bara, det tog en liten stund innan jag hiffade det själv också!

      Radera
  5. Grattis! Och trots omständigheterna som jag via alla bloggar förstått att var verkligt hellish så ser du härligt glad ut på bilderna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Heheh, jo man fick nog ta och bjuda på ett smil eller två då kamerorna nu en gång var framme. Tror det var mer synd om kameramänniskorna än löparna, vi fick ju trots allt röra på oss och hålla värmen uppe! :)

      Radera
  6. Grattis superfint jobbat, och för att ta bort lite blues och adda lite passion. Vad sägs om: New York marathon? Garda Sjön marathon? China great wall marathon? 3 Countries Marathon (österrike, Tyskland, Schweiz)? Eller så tickar du av denna lista "Races to do before you die" http://www.runnersworld.co.uk/racing/20-races-to-do-before-you-die/3594.html

    Sarah

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Sarah! Oj oj oj! Jag har faktiskt tänkt på såväl NY och Kinamuren. Garda sjön var ny för mig! Tack så hemskt mycket för tipsen, speciellt "20 races before you die". Nu har man att tänka på! :D

      Radera
  7. Du ser ju superglad, fräsch och pigg ut ju :) En lek i parken :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yup. Piece of cake, liksom... ;)
      Tack! :D

      Radera
  8. Grattis till genomfört marathon i det vädret, bara det är ju grymt! Härligt jobbat!

    Och håller även med Mammaspring .. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det var rätt fuktigt och friskt! ;)

      Radera
  9. Jag håller helt med Michaela där, du ser frukstansvärt fräsch och glad ut på bilderna! Liza, ditt ilopilleri! :) High five för att du tog dig igenom det där mardrömsmarathon. Huhhu. Det kan int ha varit kul. Men igenom kom du, och en stor eloge för det. Du är bra, så himla bra! :) Hoppas vi ses snart! Och du, de där tankarna du går med nu är helt normala, de lägger sig förr eller senare...förhoppningsvis. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Michaela. Det är lite mindre jobbigt då man ler. Man kan lura sig själv rätt länge med den metoden. ;)

      Jo tack, de har nog lagt sig nu. Är redo för världen nu igen. :) Hoppas vi ses snart jo! :D

      Radera