onsdag, april 28, 2010

Fjällräven

Köpte mig en ordentlig ryggsäck idag! En RYGGSÄCK-ryggsäck! :) Närmare bestämt Fjällräven Helags Outdoor 30, svart. Nu behöver jag typ inte köpa nån ryggsäck mer så länge jag lever!

Orsaken till att jag köpte en ny ryggsäck är ju att jag sjappar iväg till Liverpool här om någon dag och jag ville inte nån väska som måste checkas in. Nu då jag sitter och funderar över vad jag borde ta med mig så inser jag att eftersom jag inte vill ha en väska som bör checkas in, så finns det inte vidare mycket saker jag kan ta med mig...för ofta är de sakerna som man "måste" ta med sig sådant som inte får finnas i handbagaget (schampo, balsam, lotion osv.) eller så är de sådana som tar mycket utrymme, vilket man inte har råd med då det gäller handbagage. Man får jag bara ta 100 ml flytande stuff i handbagaget, en deodorant är 50 ml...

Och mina sista-minuten-funderingar rör sig kring om jag borde ta en reseförsäkring i alla fall...Varför, varför, varför ska jag alltid spara allt till sista minuten då det gäller resor? Jag gör det ALDRIG annars, endast då jag ska ut och resa.

Ok, nog ska jag väl hitta på nåt nog.

Vi återkommer!

8 kommentarer:

  1. Ring om du har problem damen! jag hade under 7kg packning när vi flög till Krakow, så jag kan ge experttips. ;) Det gick hur bra som helst. Ska ni med ryan förresten?

    SvaraRadera
  2. Jenny H: Ok, tack för det, det kanske jag gör! :) Vi åker med Finnair, hur så? Har det hänt nåt?

    SvaraRadera
  3. Fin ryggsäck :) Har du hemförsälring? Oftast ingår de ju reseförsäkring i hemförsäkringen. Löns att kolla upp det så att du inte betalar dubbelt...

    SvaraRadera
  4. Jenny: Tack och nej, jag har ingen hemförsäkring. Vet att det vore bra, men det är såååå vuxet! ;) Men jag ska nog ta en (hemförsäkring) riktigt snart!

    SvaraRadera
  5. Fjällräven är grymt bra, och snyggt också! : )

    SvaraRadera
  6. Men men men när åker ni? Fjällräven rockar!

    SvaraRadera
  7. Snygg ryggväska" Det är ju alltid ett dilemma det där när man skal begränsa sin packning men det brukar ju lösa sig på något sätt ändå. Tur att vulkanen lugnat ner sig så att du/ni? kan åka i väg.

    SvaraRadera
  8. Zara: Så är det! :)

    Snowie: I helgen! Och ja, det gör den!

    Cecilia: Ja det är nog tur, det var lite oroväckande ett tag, men nu verkar det som om vi kan ta oss dit i alla fall! :)

    SvaraRadera