söndag, april 11, 2010

Up and about

Det är så skönt att sova. Speciellt om man får sova tills man vaknar. Det har jag gjort i två dagar nu och det tänker jag fortsätta med hela veckan. Jag har nämligen vintersemester! :)

Igår och i fredags bestod träningen av:
- Uppvärming: 4 km löpning
- 5x5x20 kg bänkpress
- 5x5x25 kg bänkpress
- 3x5x35 kg pulldowns
- 2x5x40 kg pulldowns
- Nedvarvning: 1 km löpning

Idag blir det ett varv via simhallen nu på dagen och senare på kvällen kör jag samma eller liknande pass som igår och fredags.

Förutom träningen igår, spenderades dagen helt klart i städandets tecken. Ja, ja, jag vet, bloggdrottningarna varnar för att blogga om städning för att ingen egentligen bryr sig om det, men jag kan bjuda på några rena bilder från hemmets hörn så kompromissar vi lite!

Det första man ser då man kommer in genom dörren:
Vår mysiga, om än inrökande, kakelugn

Vi (jag) gillar ljus och tänder sådana så ofta som möjligt, även på sommaren!Och så lite böcker om en livstil som folk i min omgivning av någon konstig anledning envisas med att kalla Protein-dieten, trots att det handlar om rent och skärt FETT, mättat fett!

10 kommentarer:

  1. Så mysiga bilder, helt underbar kakelugn ni har. Njut av semestern!

    SvaraRadera
  2. Jenny: Ja tack, den är härlig synd bara att den röker in. Borde ordna med en sotare innan nästa vinter! :)
    Och njuta ska jag sannerligen göra!

    SvaraRadera
  3. Intressant litteratur!

    Fin kakelugn! Men det måste vara jobbig att skaffa ved till den så här mitt i stan :)

    SvaraRadera
  4. Trevligt med detaljer från ert hem. Bry dig inte om bloggdrottningarna, bra att du bloggar om det du vill :D

    SvaraRadera
  5. Vilka fina bilder även om det var lite väl mycket Liverpool betonat ;)

    SvaraRadera
  6. Tomas: Mycket intressant indeed! :)
    Jag har faktiskt köpt ved, från bensinstation...en gång. Det röker ju in så det har inte blivit eldat så hemskt mycket efter den där ena gången. :)

    Jill: Ok, så ska vi göra! :)

    Snowie: Vad menar du "betonat"? Det är ju en del av vårt hem! ;P

    SvaraRadera
  7. Bra jobbat. och fina bilder. Jag är nog avundsjuk på den där kakelugnen men tråkigt om den inte riktigt är obrukbar.

    SvaraRadera
  8. Cecilia: Jag tycker nog om den! Den är mysig fast den bara står där. Men vi ska nog få skorstenen sotad! :)

    SvaraRadera
  9. You´ll never walk alone!

    SvaraRadera