söndag, juni 06, 2010

(Går)Dagens stass och ett litet tips

Tjingeling gott folk!

Som sagt, det blev Sex and the city II igår med tjejerna och givetvis en drink före filmen!

Detta hade jag på mig:
Filmen var nog bra, dock tyckte jag bättre om I:an, den var mera äkta om man säger så. II:an var mera lättsam och inte så dramatiskt som I:an men mycket av det roliga i II:an var snäppet på lite fjantigt för min smak. Men jag tror alla andra flickorna i sällskapet tyckte bättre om II:an då den enligt dem var roligare, så det beror ju på en själv också och vad man tycker är roligt! Men i grund och botten var det ändå Sex and the City och ska absolut ses! :)

Sedan vill jag tipsa er om en annan sak. Ni som gärna skulle vilja få i er naturligt hälsosamt fett men som inte riktigt ännu vågar tro på att det här med kolesterol inte skulle vara farligt för människan så finns ett fantastiskt alternativ: Kokosolja
0% kolesterol
Absolut INTE kokosfettet i silverpaket som finns i butikerna, det är lika raffinerat och processerat som margarin! Då kan man lika gärna använda hudkräm!
Denna finns (tillsvidare) i naturkostaffärerna och är 100% kallpressad kokosolja. Kokosoljan är i fast form vid rumstemperatur men blir till flytande form redan om du tar en klick i handen.

Kokosoljan kan användas till stekning (tål avsevärt högre temperaturer är kallpressad olivolja), bakning och som smörgåsfett (för de som äter bröd). Oljan kan även användas för hår- och hudvård!

Jag använde detta fett till att stekning av mina LCHF-plättar igår och de blev super-smarriga!

Här är ännu några fördelar med oljan:
- stärker immunförsvaret
- skyddar mot virus och bakterier samt svamp- och jästinfektioner
- förbättrar matsmältningen och upptagning av näringsämnen
- höjer ämnesomsättningen
- ökar sköldkörtelaktiviteten
- stöder viktminskning
- skyddar huden mot infektioner (t.ex.Psoriasis)
- hjälper upptagning av magnesium och kalsium
- skyddar levern och underlättar magsårsbesvär
- innehåller ingen kolesterol
- är en antioksidant
- gör hud och hår vackrare

Så det så! :)

Ha en fin söndag!
Här har solen i alla fall välsignat oss med sin närvaro!

8 kommentarer:

  1. hej, o tack för igår :) jag tyckte filmen var riktigt rolig, helt annorlunda än ettan. jag kan inte jämföra filmerna eftersom de är så olika, ettan drama och tvåan komedi. båda bra på sitt sätt. men då gänget började sjunga karaoke (i'm woman) kände jag att det började bli lite väl fjolligt, men det vände snabbt. hur fortsatte kvällen?

    SvaraRadera
  2. Sussu: Tack själv! :)
    Ja visst var den helt kul men det roliga kändes lite tillgjort för min del bara. :)
    Vi var på en till Crystal och sedan for jag och Lotta hem medan resten fortsatte vidare! Mycket, mycket folk i farten igår! :)

    SvaraRadera
  3. Snygg outfit och snygg kvinna! Smakar kokosoljan kokos?

    SvaraRadera
  4. Jill: Tack! :) Den doftar kraftigt kokos men då man smakar på det känner man det inte. Plättarna började inte heller smaka kokos. :)

    SvaraRadera
  5. Va snygg du va Liza! Du ser så stilig ut i nya frillan också!
    Hm. har nog läst om kokosoljan förr, men blev riktigt inspirerad nu. Måste helt klart testa!

    SvaraRadera
  6. Så tjusig du är :) Tack för tipset om kokosolja!

    SvaraRadera
  7. JennyH: Tackar! :) Ja prova på du, hoppas det faller i smaken! :)

    Jenny: Hih, tack! Och varsågod! :)

    SvaraRadera