fredag, juni 04, 2010

Veckans NU!

Eftersom jag är sjuk kan jag inte blogga mycket om min träning och av samma orsak kan inte heller blogga om så mycket annat eftersom jag inte träffar människor heller just nu. Detta håller sakta men säkert på att driva mig till vansinne. En dag klarar man nog av men nu börjar det pittra överallt i kroppen. Sedan då jag stiger upp och tänker "Ok, jag går till butiken så jag får lite frisk luft" och följaktligen stiger upp, tar några steg och så får jag sätta mig ner igen på grund av syrebrist...

Nåväl, jag var ju till sjukskötaren igår och då passade jag på att gå en sväng via butiken där jag införskaffade bild-skvaller-paradis-tidningen Veckans NU! Ni har kanske sett att jag följer en blogg som heter "PhotoshopDisasters" och nu tänkte jag visa några dylika fynd jag gjorde i ovannämnda tidning:

Marcia Gross har varit på en akut armtransplantation
Verkligen akut, armen ändras från ett foto till ett annat...
The Hills-stjärnan Kristin Cavallaris vän har i sin tur gått och amputerat handen...
Borta...
Och man undrar, varför gör bildeditorerna (editörerna?) detta? Är det så att dom först plockar isär en bild för att sedan sätta i hop den igen? Varför inte bara använda fotot som det är? Utan att amputera och transplantera? Eller är detta plastikkirurgins (en mycket dålig sådan) intrång på bildmarknaden?

4 kommentarer:

  1. Hujedamig...Skrämmande bilder, men sidan är rackarns rolig!

    SvaraRadera
  2. Anna: Ja det finns ganska kosntiga bilder där ibland (på "disasters"-bloggen OCH i Veckans NU!)
    Du däremot har ju en riktigt trevlig blogg! :)

    SvaraRadera
  3. Den där Marcias arm ser ut som att de bara gjort en ful förstoring på armen så de ska ha nåt att skriva om "Se vilket gäddhäng på desperata hemmafrun!! chock!! "... eller nåt?
    Nä, skvallertidningar är av ondo. :)

    SvaraRadera
  4. JennyH: Hmmm, jag såg det faktiskt inte så. Ser du inte den svarta linjen vid armvecket (mellan undre och övre arm) som gör att det ser ut som om underarmen klippts dit från nån annan bild?
    Men hur som helst, skvallertidningar är av ondo jo!
    :)

    SvaraRadera