onsdag, juni 30, 2010

Snacka om...

...att få en Ahaa-upplevelse!
Wayne´s World snurrar som bäst på Sveriges TV4 och under alla de tusentals gånger jag sett den filmen så finns det en scen som jag aldrig fattat:

Där Wayne åker till Chicago och ska vinna Cassandra tillbaka efter att han betett sig som en idiot (eller nåt). Han kör givetvis väldigt fort och en polis på motorcykel kör ikapp och stannar honom. Polisen går fram med bestämda steg, klär av sig hjälm och solglasögon, böjer sig ner och håller upp en bild på en liten pojke och frågar "Have you seen this boy?" varpå Wayne skriker till av rädsla och kör iväg fort som bara f*n och polisen fortätter gå efter bilen med bestämda steg.

Jag har aldrig fattat vad Wayne blev så himla rädd för eller varför polis-eländet går efter bilen, men nu tusan tände det: Det föreställer ju den där robot-snuten från Terminator som är ute efter den där killen som "nån gång i framtiden kommer att rädda världen från den onda robotarna"!!!!

Till mitt försvar var jag ganska ung på både Waynes World- och Terminator- tiden, så det var kanske inte så lätt att koppla ihop då det begav sig...men ändå, ibland är jag bara såååå himla sentänd i skallen.

Hasta la vista, baby!

3 kommentarer:

  1. haha. Jaa, Liza. Det är därför du är så extrasöt. ;)
    Bättre sent än aldrig tycker jag. :)

    SvaraRadera
  2. JennyH: Heheh. Ja det tycker jag med!

    SvaraRadera
  3. Bättre sent än aldrig, alltså...

    SvaraRadera