torsdag, februari 18, 2010

Utmaning II

Jag har sått ett litet frö idag. Jag har nämligen bestämt mig för att göra något som jag bara suttit och läst om och innerligt fantiserat om. Jag ska anmäla mig till Kivitippu Ultra 2010! :D

Kivitippu är ett spahotell som ligger invid kratersjön Lappajärvi. Start och målgång är vid Kivitippu så därför heter det väl kanske just Kivitippu! Det är andra gången det ordnas nu så det är ju inget stort lopp, men loppet går alltså runt Lappajärvi sjö (på sommaren, 10.7.2010) och det ser så himla vackert ut att jag vill gör det här just där!

Kolla gärna länken nedan (Pdf-plansch, på finska) men man ser lite bilder och kartan på sida 2.

Ultra-distansen är 68,8 km, men det finns också par-stafett (35 km + 33,8 km), maraton, halvmaraton och 10 km jogg. Vad säger ni? Vem hakar på? Det finns ju distanser att välja på!

Helt otroligt hur bra det kan kännas då man bestämmer sig för nåt. Jag är som ett barn på julafton nu igen, det pirrar överallt av spänning och förväntan.
Känner ni likadant då ni bestämmer er för att göra något som ni gillar?

6 kommentarer:

  1. jag brukar kalla det för kvittipuppu sen Leif "loket" Olsson (han va nå svenskbingolotto guru på 1990-talet) besökte den lokala Bingolotto en gång. Ett pris var en weekend vid Kivitippu men Loket läste det till kvittipuppu så sedan dess heter det kvittipuppu.:)

    Jag sko vara på direkt om jag var skadefri! Det låter hur kul som helst! och kanske jag hinner repa mig till 2.7 då jag ser förhandsanmälningsitden går ut eller sen då 10.7. Den där parstfetten skulle ju va ganska skoj.

    SvaraRadera
  2. Cecilia: Hahahahahahahahah!!! XD
    Va sjutton? Slutade det hela i asgarv på bingolotto då eller? (och, tack men jag vet nog vem Loket är) ;)
    Ja, jag tänkte först lite på par-stafetten, men jag har fantiserat om en Ultradistans så länge nu att jag bara måste göra det! :)

    SvaraRadera
  3. Det är nästan så att jag ibland glömmer bort att det heter Kivitippu på ritkigt.
    jag tror nog hon Katta Svenfelt som var programledare för det lokala Bingolotto fnissade ganska friskt. Varje gång Loket gästade lokalbingolotto så påmindes han om kvittipuppu och så fick man skratta lite till.(jag tror sist och slutligen att bingolotto inte var så lokalt mera utan hela Vasa län, eller åtminstone kustkommunerna, tom närpesbor kunde vara med och lotta. those where the days).
    En såndär rolig sak är att om du försöker googla på kvittipuppu så föreslår google "menade du kivitippu" :). Ja precis!
    Ultradistans känns nog faktiskt lite som nästa steg men jag tror jag skall avvakta lite med såna långa sträckor tills ja är någotsånär återställd. Så int i år ännu! men kanske någon kortare sträcka om jag bara håller i hop?

    SvaraRadera
  4. Wow!! Så underbart Liza! Tack för kommentaren också, jag tror att det kommer att gå grymt bra för dig! :D Ska följa dina steg såklart!

    SvaraRadera
  5. Wow! Verkar ju super kul; vad modig du är! Och jag blev grymt sugen att testa också!

    SvaraRadera
  6. Miranda: Ja, vad kul! Jag tar gärna emot tips och råd på vägen om du kommer på nåt! :)

    Sofie: Ja, kanske ni är hemma på semester då? Det ser nog ut att vara en härligt vacker sträcka runt sjön! Tipsa gärna även du om du vill eller påpeka om jag gör något tokigt i träningsväg.

    SvaraRadera