onsdag, juni 08, 2011

In the heat of the Wednesday

Ja söta öde så värmen slog ner som en blixt över vår lilla del av Tellus! OCh vad som är desto sötare är t r ä n i n g s v ä r k e n från måndagens löpskola! Har inte haft så ont i bena sedan Rom maraton...nåväl, man inser ju att det inte räcker med endast långa löprundor om man vill vara beredd. Nej, man måste variera.

Igår kom jag hem jobbet ungefär passligt till sovdags, så det blev inget lunkande då. Men idag, idag fick jag springa fast ett maraton om jag ville. Riktigt så långt blev det ändå inte. Nej, det blev en kort men ack så het, återhämtningslänk på 6,7 km. Hade inte stenkoll på tiden, men jag investerade kanske kring 45 minuter tid i det hela.

Så där i löpväg föredrar jag faktiskt nästan -10C än +28C och klart solsken. För övrigt välkomnar jag värmen och sommarn och hoppas att alla (speciellt barn och gamla) dricker tillräckligt med vatten!

Hur njuter ni av denna värmebölja och hur gillar ni den under träning utomhus?

3 kommentarer:

  1. Njuter inte av den alls eftersoom VI INTE HAR NÅN! Grrrrrrrr... Hata Norge.

    SvaraRadera
  2. Jag kan inte säga att jag njuter så mycket av allt efter 25. 25-30 kan jag leva med under en tid, men efter 30 börjar jag lida.

    Jag cyklade 45 km idag på eftermiddagen och det var på gränsen till för varmt. Eller inne i stan och ända ut till vattnet i Grönvik var det för varmt. När jag kom ut till vattnet sjönk temperaturen hastigt och trippen över bron och tillbax var riktigt behaglig. Sommaren så bra den blir i Finland.

    SvaraRadera
  3. Linda: Nå, det kommer väl? Härifrån försvann det lika plötsligt som det uppstod! :/ på gott och ont.

    Tomas: Ja, 25 är rätt så optimalt för mej med, om man ska gilla värmen. Bar jobbat med 45 km i hettan! Strongt! Hoppas faktiskt att den värsta värmeböljan varit och farit i början av augusti då Ultraloppet går av stapeln. Fast det brukar ju faktiskt vara som värst just då, men man kan ju alltid hoppas? :)
    Ja, och botniacyklingen närmar ju sig med stormsteg! Hoppas inte det är för hett då heller!

    SvaraRadera