torsdag, juni 30, 2011

Skallebank

Vet ni vad som hände idag? Jo vi hade gäster på besök på jobbet idag och efter att de åkt sin väg så erbjöds det fina chokladpraliner som lämnat över till de som villa ha. Jag tog ingen. Detta var inte den stora nyheten. Nej, det hände senare.

Alltså, då jag lite senare gick in i köket på jobbet kastade jag ett öga in kylen och där var den: pralinasken. Utan lock. Jag tog asken i handen, kikade in i den. Två vackra och (kanske) handgjorda praliner, fyllda med choklad som smälter på direkten vid kontakt med kroppstempererade ytor. Mmmm...

Sedan ställde jag asken tillbaka i kylen, orörd.

FATTA? Chokladmonstret i mig står fortfarande och bankar skallen i väggen!

Can I get a Woop Woop?

Badminton idag!

3 kommentarer:

  1. Varför får du inte äta choko???

    SvaraRadera
  2. Sussu: Eller ur? :)

    Anonym: En helt legitim fråga. :) Klart att jag FÅR äta, men jag är ett monster då det kommer till choklad: tar jag en blir det lätt 400g (en HEL platta) och DET är inte bra med tanke på att jag försöker hålla vikten och helst gå ner lite för att bli lättare för knäna under löpningen. :)

    SvaraRadera