onsdag, juni 29, 2011

Klart godkänt!

Reebok ZigNano får ett klart godkänt av undertecknad. "Propelling you forward" var verkligen ingen överdrift. Om det inte varit så tusans hett idag skull nog dojorna nog fått vitsordet Berömligt. Hettan drog dock uppmärksamheten från skorna och till just det, hettan.

Skorna har ett fantastiskt frånskjut (<-- ?framskjut?) och man kände klart och tydligt ett form av studs, eller vad man nu kan kalla det, i steget.

Dagens kilometersaldo blev inte längre än 9,3 km i rätt långsam fart. Hade inte stenkoll på tiden men jag skulle säga just under 7 min/km.

Jag har förresten bokat hotell på Kivitippu Hotelli natten till 6.8.2011. Starten är redan 09.00 på morgonen så jag tänkte att det kan vara skönare att inte behöva stressa iväg från Vasa mitt i natten för att hinna dit i tid. Men men, hotellet är alltså bokat, så det ser onekligen ut som om jag faktiskt ska ge mig in på denna - för mig - halvgalenskap. Jag hoppas innerligt på några tummar här och där då det beger sig, så kanske jag faktiskt klarar kungsdistansen på 69 km till slut?

Tummar är bra,
av dem blir man gla'!

Eller va'?
;)
Länk

6 kommentarer:

  1. Jag har också varit nyfiken på de där Reebok-skorna, men jag är skeptisk till Reebok och skor ;) Vad väger de?

    Jag ska hålla tummarna då du springer om jag inte själv är helt förbi av trötthet, springer ju själv den helgen :)

    SvaraRadera
  2. Jag håller helt klart alla tummar. Du slutar aldrig imponera på mig med dina utmaningar :)

    SvaraRadera
  3. Johanna: Killen i Sportia sade att de väger som ett par Asics Trainers, och det kan jag nog hålla med om. Inga tunga skur med andra ord, fast jag kan hålla med om att de ser rätt klumpiga ut. Det är dom inte. :)

    Va ska du springa den helgen? Nu har jag missat igen, eller har du nämnt det på bloggen? Försökte dubbelkolla idag men hittade inget så där i förbifarten i alla fall...
    Vi får hålla en tumme för varandra!

    Snowie: Bra och tack, jag kommer att behöva alla tummar som finns tillgängliga! :)

    SvaraRadera
  4. Jag springer Kaustinen 48 h den helgen (5.-7. augusti). Har väl nämnt det i bloggen, men kanske inte datumet?! Nåja, det kommer nog att märkas då det närmar sig :)

    Får kanske ta mig till Sportia och kolla in dem då... Var de dyra?

    SvaraRadera
  5. Johanna: Origpris 109 € men så får man 30% på alla löpskor just nu! Hade mina ögon på ett par Karhun (de gula) också, men jag var tvungen att fatta ett beslut för jag hade inte råd att köpa båda... ;)

    SvaraRadera
  6. Jag köpte ett par idag nu också, ska testa dem sen. Men de tog -30% från ovh priset (som var 130 euro) så de blev dyrare än jag tänkt mig, men det får gå. Borde dock tänka till lite eftersom jag inte har någon inkomst på några månader... ;)

    Karhuskorna är riktigt snygga de också. Finns massor av snyggt nu :)

    SvaraRadera