onsdag, november 21, 2012

Adrenalinkickar på kontoret

Just före jag gick från jobbet fick jag för mig att googla fram en av spinninglåtarna (som tyvärr inte är med just nu på listan) som jag brukar bli taggat som bara f*n av.


Det brukar vara i samband med ge-tammejfan-allt-du-har-och-lite-till-och-sedan-pressar-du-på-riktigt-ordentligt -slutspurt som denna spelas.

Där satt jag på min ergonomiska sadelstol helt ensam. Jag kände hur adrenalinet fullkomligt rusade ut i kroppen. Pulsen steg med ens, huvudet nickade hejdlöst med i takten, hjärtat började flimra då det inte riktigt visste hur det skulle bete sig. Jag höjde volymen lite till och känner hur basen vibrerar genom hela salen och upp genom spinningcykeln rakt in i hjärtat och någonstans i bakhuvudet hör jag Ainos röst: "Nu är stunden då du ger allt! Nu om någonsin trampar du! Öka tempot! Trampa, trampa! Efter det här är det över! Nu pressar du! 45 sekunder kvar! 120 procent! TRAAAAMPAAAAA!!!"


...och jag fick en sån adrenalinkick att varenda ett hårstrå reste sig och jag fick tårar i ögonen och jag skulle bara ha kunnat vrålat "JAAAAAH!!!" rakt ut!

Tänk hur fantastiskt hjärnan kommer ihåg och kopplar saker som musik och dofter med minnet och får såna kraftiga reaktioner till stånd. Det är rätt otroligt tycker ni inte?

Har ni nån låt som ni bara måste ställa er upp och hejdlöst och hysteriskt börja dansa/röra på er till?

6 kommentarer:

  1. Det där är också min all time favorit spinning/attack/whatever låt!!!! När den kommer blir man bara knivskarp, fokuserar och tänker NU får det bära och brista JUMALAUTA! Haha, ja ojoj, många bra stunder förknippade med den där biisin.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, seriöst hög "Wohooo"-faktor på den låten! :D

      Radera
  2. Yes! En klassisk Bodycombatfinal-låt. Funkar att slå till också. :D
    Grattis på födelsedagen i efterskott gumman! Missade ju den helt! hoppas du hade det bra! kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack ska du ha! :D jag hade det riktigt toppen! Kram!

      Radera
  3. Hahhaa! Polje niin kovaa kun pystyt ja sen jälkeen vielä kovemaa ;)
    I see the light on kyllä ihan paras! Pitää ottaa sen taas spinniin jossain vaiheessa :)

    PS. Spinn lista löytyy nyt blogista :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Joo, tee se! :)
      Ja kyllä, kiitos! Näin listan jag löysin sen minkä etsin: Like a Rainbow. :)

      Radera