lördag, juni 29, 2013

Riktigt, riktigt just...

...har jag skrapat ihop mina 100km för Juni månad. Jag skrev dock lite fel i mitt förra inlägg. Jag hade då ~15km kvar att kuta till 100km, inte 10km som jag skrev. Jag har räknat med nån rask promenad också i misstag. Dessutom är jag faktiskt uppe i 11 olöpta dagar och inte 7 som jag även skrev senast. Jag hade även i detta fall räknat med nån dag med "Rask promenad" från Funbeat-kalendern.

Hur som, nu har jag lite över 6km kvar och jag tror det blir packat idag. Det regnar där ute, men det är ju sommar så det funkar. 

I onsdags fick jag in 8,5km konstant barfotalöpning. Inga gångsnuttar. Detta tillsammans med Cessi. Och igår lunkade jag in 9,1km i barfotaskor. Dock blev vaderna väldigt ömma så jag lade in några gångsnuttar a'la 15+5 -principen. Jag är väldigt kär i mina barfota skor och kommer att fortsätta med dom på heltid. Det känns mycket bra att springa i dom. Rent, snyggt och fjäderlätt. Även om vaderna blir trötta så tränas de ju inför nästa gång. Idag ska jag dock ta mina älskade vackra och gosiga NB.

2 kommentarer:

  1. Du har tydligen varit nöjd med dina barfota skor. Var det fivefingers?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det har jag. :) Det är ett gott samarbete mellan Merrel och Vibram Fivefingers. Saluförs under Merrel dock. Finns även samarbetsskor mellan New Balance och Vibram Fivefingers.

      Radera