fredag, juli 01, 2011

H2O

Kom äntligen hem från jobbet 18:30. Några hastiga blickar på den världsomspännande webben och sedan på med ZigNano och ut i kvävan. Det är varmt och kvavt och det har åskat ett antal gånger redan under dagen.

Jag hann kanske lunka 500 m då öppnade himmelen sig än en gång. Ganska skönt egentligen då det är så varmt som det är. Men jag borde tagit en lippis (= keps) för det regnade rakt in i ögonen, och det är ju inte så kul... men skorna kanske blev lite mer formade efter mina knäppa fötter nu då de blev blöta?

För övrigt var fredagslänken riktigt skön och det var en halvdränkt men glad Liza Löpare som steg in genom dörren en knapp timme efter att hon gått ut genom densamma.


Jag var faktiskt ute på vägarna utan mp3-spelare denna gång. Av den enkla orsaken att batterierna tog slut och jag hade inga extra hemma. Det gick väl an, men jag saknade nog musiken och kom på mig själv med att med jämna mellanrum nynna en idiotisk finsk sång om ishockey-mästerskaps-pokalen.



Säga vad man vill om finälndarna, men då det kommer till sångtalanger (både röst och text-skapande) finns det ibland inte så riktigt mycket man kan säga...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar