torsdag, juli 12, 2012

2 timmar träning

Dagen började med att jag fick inse att jag suger redigt i minigolf. Mamsen är en naturbegåvning och syster-yster är lätt distraherad. Eftersom jag förlorade så otroligt mycket så åt jag en glass med kaffet. Vilket osökt fick mig att go the extra mile på träningen idag. Måhända att PT:n också är på semester, men vi kommer ju att ses då hon kommer tillbaka, och då vill jag inte skämmas eller ha dåligt samvete.

Så, träningen idag var:
- 10 minuter löpning 1,5km
- 65 minuter styrketräning (Program III: Rygg, bröst och mage (+100 extra situps))
- 30 minuter löpning 4,9km (glassen = 313 kcal, löpningen brände 340 kcal)
- 20 minuter stretching

Jag har tyvärr inte minskat desto mera i vikt de senaste 4 veckorna. Den första veckan på strikta matprogrammet så minskade kroppsvikten med 2 kg. Men där har det lämnat. Midjan har däremot minskat ca 3cm. Det är ju alltid trevligt.  Ändå önskar jag att jag skulle känna/se mera påtagliga resultat. Jag tycker jag kämpar så innerligt och försöker så hårt. Med det sagt så reflekterar jag ändå över två saker:
1. Kanske jag försöker för hårt? Jag menar i största allmänhet, då man försöker väldigt hårt med någonting och är nervös och bara väntar på något - så händer det inte allt för sällan att det inte riktigt blir till nåt. Dock kan jag ändå inte låta bli att försöka. Har jag skapat en ond cirkel i alla fall?
och
2. Kanske jag ändå bara måste ge det lite mera tid? Det här styrkeprogrammet är nog så hårt, men jag har endast kört det i två veckor. Jag känner ju mig ändå mycket starkare och jag märker ju naturligtvis under träningen att jag blivit avsevärt starkare.

Men varför försvinner inte fläsket? Jag skiter blanka fan i vikten om jag kunde se att mag-helvetet blir mindre eller fastare eller bara nåt.

....

Ok. Ville bara ventilera lite. För att ta udden av gnället så spelar vi en hit från 1988 med Weird Al Yankovic. :)
Et voilà:

5 kommentarer:

  1. Men hallå Liza! *ruskar om* Om ditt midjemått har minskat med 3 cm så är det väl svart på vitt att det händer nåt?!
    Har du funderat på att mäta med måttbandet på andra ställen på kroppen också (höften, rumpan, bröstkorgen, låren? Så kanske du skulle se mera resultat.
    Du måste ha tålamod Liza - det är ju inte en pulverdiet du går på. :) Jag tror nog det händer mer än du märker själv. Du kämpar ju på bra! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för omruskningen Jenny! Jo jag vet att 3 cm faktiskt är rätt mycket, men det känns som om det är de där samma tre centimetrarna som försvinner varje gång.
      Men jo, jag ska ha tålamod. Denna gång får det inte gå upp tillbaka bara för att gå ner igen. Nu ska allt bara ner (förutom vikten då som kanske kan vara lite trilsk då man bygger muskler). :)

      Radera
    2. Och jo, jag känner att jag låter lite tjatig. Men jag behövde bara få tjata ur mig lite. :)

      Radera
  2. Du är nog för otålig nu Liza. Det går tyvärr inte lika snabbt att göra sig av med magfläsket som man får dit det. Och som jag tror jag har sagt tidigare skall man inte förlita sig på vågen utan på måttbandet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag vet. Och ja, jag vet. Och ja, jag vet. ;)
      Tack snälla cecilia! :)

      Radera