lördag, juli 21, 2012

Liza Löpare springer igen

14 km fick jag in på dagens löprunda. Något mjukstartat dock med transportlöpning på 5,5km + 8,5km. Slutsumman blir ändå 14km oavsett hur man fick till det. En medelhastighet på exakt 6 min/km. Jag tror inte jag hållit en sån hastighet någonsin utomhus (alltså på lenkki, inte på intervaller eller nivåtest eller dylikt...). Fick nog igång flåset ordentligt mellan varven, men inte så att det blev obehagligt. Det blir "plus i minusboken" som min musiklärare i lågstadiet brukade säga

Det var faktiskt kymppis löpväder! Snäppet för kyligt för att bara sitta stilla, men perfekt kombination av sol, värme och fläktande vind för löpning.

Strax: Ribs! :D

6 kommentarer:

  1. Låter ju inte precis tokigt! Och nu kom det fina vädret också... inte en dag för tidigt... snarare 30 dagar för sent :D

    Ribs tackar man inte precis nej till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur? Vi har det dock rätt svalt här upp nu igen. Men, men. Jag har semester om två veckor så jag kan vänta! ;)

      Radera
  2. Oavsett hur man fick till det så är ju 14 km aldrig illa! :) Härligt!

    SvaraRadera
  3. Åh en till löparblogg! Jag springer också Marathon. Så kul när man kan följa likasinnande :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Malin! Så trevligt att du hittade hit! Nu kan jag också hitta dit! :)

      Radera