måndag, juli 30, 2012

The Great Scottish Run

Skulle träna för president och fosterland idag, men det blev mera typ för presidentens småkusins svåger och dennes sommarstuga. Tanken var, eftersom jag inte tränat sedan i onsdags (!?!), att jag skulle träna så hårt att det svartnar för ögonen eller att små lungbitar kommer upp med hostan. Istället sved det bara lite i ögonen, av svetten, och det kliade lite i halsen av damm eller nåt...

- 10 min Crosstrainer 1,8km
- 55 min styrketräning: armar och mage
- 32 min löpning 4,7km

Det blir förresten Glasgow halvmarathon i september! Nån annan som är på väg dit? :)


 



 


6 kommentarer:

  1. jag skall se om jag kan komma med :). Vilket datum? Det lockar nog!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Loppet är 2.9, klockan 11 om jag inte minns fel. Halvan startar då i alla fall! :)

      Radera
  2. Härliga Skottland! Jag har många gånger tänkt att jag ska springa halv/-maraton där. Tyvärr blir det inte denna gång. Jag har inte varit till Glasgow men om det är hälften så fint som resten av landet är det underbart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det ska bli riktigt roligt att åka dit! :)

      Radera
  3. Åh vad kul med halvmarathon på Skottland! Vilken upplevelse det kommer bli. Jag hoppas på bättre väder än i sthlm. ;) Trevlig helg du! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det ska bli spännande! :) Tippar på att det kan bli mycket trevligt att kasta sina ögon på också under loppet, gammal stad och allt det där! :) Helgen var fantastiskt! Hoppas din var likaså! :D

      Radera