onsdag, juli 04, 2012

Träningsvärk

Öm och stel över allt.
Promenixade 11 km igår på dagen följt av styrkepass nummer III på kvällen.

Jag skippade faktiskt styrketräningen idag och spelade "bara" ett pass Badminton. Vilket inte var så bara. Förlorade gjorde jag också.

Nåväl. Nya tag imorgon. Då ska jag köra benpasset igen.  Jag vill förresten förtydliga att 120kg i benpress inte görs på en Smith


utan på en sån här liggande-maskin-benpress-fundering.
Det lär väl vara en viss skillnad?

Jag har förresten en liten grej som jag lagt märke till och som börjat oroa mig lite grann. Mina vrister är väldigt ömma. På morgonen och då jag suttit väldigt länge och ska stiga upp och börja gå igen så är det som om vristerna inte vill röra på sig. Och då snackar vi grymt stela. Det har kanske varit så kanske ett år snart, men nu har jag liksom börjat tänka på det. Dock, då jag är varm i kroppen, eller bara inte suttit stilla, så har jag väldigt rörliga vrister, nästan som en balettdansös sa PT:n till mig faktiskt för bara någon vecka sedan.

Kan det, grymma öde, vara åldern? Måste jag börja äta hajbrosk nu eller har nån någon trevligare/bättre förklaring?

5 kommentarer:

  1. Gör som jag: ät mycke äpplen och morötter istället :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jasså, är det bra för lederna? :)
      Äpplen e go'a så det ska väl funka.

      Radera
    2. Ja det tror jag. Då jag äter äpplen känner jag mig lättare på nå vis :) Jodå dom e go'a :)

      Radera
  2. Jag tror själv stenhårt på hajbrosk. Min karl äter det varje dag efter sin knäskada som han råkade ut för... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. All right, kanske man borde ge det en chans då? :)

      Radera