måndag, september 17, 2012

Mera träning

Fick träna riktigt ordentligt idag:
-10 min löpning (uppvärmning)
-50 styrketräning (armar, axlar och rygg)
-45 minuter spinning
-30 minuter Core

Har än en gång (tredje gången gillt) påbörjat en No mercy -kost. Alltså jag får nog äta, men utbudet är rätt begränsat i 14 dagar. Bara så att vi ska ha koll på vad som kommer in. Inga socker, naturligtvis. Ingen alkohol. Och rätt sparsamt med fett både och kolhydrater också.
Förutom en gröt-med-grynost-tallrik på morgonen så är det enda verkliga kolhydratintaget 40g/måltid (torrvikt) tillsammans med lunch (kolhydraterna här kan dock väljas bort) och till middagen. Jag har valt Korn som mitt kolhydratintag (~30g kolhydrater på 50g Korn) det är gott och rätt roligt att äta.  
Jag ska föra matdagbok. I excel. Eller vet ni om några bra gratis-matdagböcker på nätet?

5 kommentarer:

  1. matdagboken.se är gratis och rätt så bra :)

    SvaraRadera
  2. Tänkte just säga att matdagboken.se brukar jag använda emellanåt och den är riktigt bra. Och gratis. ;)

    SvaraRadera
  3. Tack ska ni ha, men den är inte gratis?
    http://www.matdagboken.se/?p=start&PageID=5

    SvaraRadera
  4. Lägg gärna upp lite recept och bilder. Kör lite liknande tema - men utan havre, råg, korn och vete då alltså. Socker likaså bannlyst!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska försöka. Recept ska jag väl klara av i alla fall. Bilder hinner jag bara inte alltid få med. Det ä ju ändå smaken som räkans va? ;)

      Radera