onsdag, mars 27, 2013

Jag har varit...

...tro det eller ej, ute och sprungit. Tänkte rubricera detta inlägg under "Stoppa pressarna!" men så såg jag att det faktiskt inte är så förskräckligt länge sedan jag sprungit. Eller jo, 23.1.2013 är ganska länge sedan om man går omkring och låtsas kalla sig "Liza Löpare", men jag trodde att det var ännu längre sedan. Typ oktober. Men saken var så att det är i oktober som jag senast sprungit ett löppass utomhus.

Jösses.

Löppass för mig betyder mer än 5km eller längre än 30 minuter, annars lyder det nog mera under uppvärmning. Idag sprang jag alltså in 7,4km på 45 minuter. Det gick rätt fort med tanke på att det var rätt halt på sina ställen. Våren verkar ta sin lilla tid. Men kanske det betyder att det blir en dundermysig sommar istället?

Jag såg förresten fiskmåsar idag. Hörde dem inte, men jag såg dem cirkulera ovanför torget...så den är ju onekligen på väg. Sommaren. 

"Ingen mås utan sommar" heter det väl...eller hur var det? ;)

2 kommentarer: