måndag, maj 25, 2009

Bilder från resan

Ja, jag lovade ju några bilder från min resa, så här kommer dom om än något försenade!

Detta är den vackra utsikten från vårt hotellrum! Åter en vacker utsikt...yes yes... Maten, som bara väntar på att serveras!
En mysig restaurang i Chanias gränder
samma ställe ännu...
Här har jag just fått en gratis drink, för att jag var så smart och reste med Tjäreborg, vid en av strandpaviljongerna i Chanias hamn! Ouzo med citronlimsa, ganska fräscht faktiskt...
Chania by night.

Gränderna i byn Kalive, där vi (nästan) bodde.

Ååh, tänk om man sku ha en sådan där balkong...
Ett vrak utanför Gramvousa halvön.
Här har jag just klättrat 137 m rakt upp (alltså rakt upp) i luften med mina pyttesmå 3,90€ strandsandaler från H&M, fanns inte mycket kvar av dom då vi kom hem... ;) Favoriten hade också trevlig utsikt på vägen upp, två fantastiskt solbrända 16-åriga brudar i bikini och minikjol...jag fick titta på hans fina rutiga shorts... XD
Lite utsiktsbilder från toppen...

Här har vi dragit vidare till Gramvousa halvöns berömda lagun med lite liknande röd sand som på Maldiverna. Blek är man också...nästan så att solen skrämdes in i molnen av reflektionerna från min kritvita hud :) så är det inte längre dock, ser mera ut som en kokt hummer just nu ;)
Nedan har vi utsikt över Kiani Beach resort (vårt hotell) och byn Kalive lite längre bort.
Dessa blommor fanns typ över allt längs med vägarna! Jätte fint!

Knossos, ett minotauriskt palats som är äldre än pyramiderna... typ...Jag och killen som hittade palatset.

Fina beacher på vägen från Heraklion tillbaka till Kalive!

Ååh, nedan är ett av mina favoritfoton från resan. Kretas "generation äldre" män spenderar sina kvällar med att sitta och dricka kaffe eller Frappé och diskutera fram lösningar på de stora världsfrågorna...

Ja, det var ett litet plock från bilderna jag tagit under vår resa! Nu är det bara att lyfta glaset i sin hand och säga "Yamas!"

3 kommentarer:

  1. Jag måste ju faktiskt erkänna att jogging-skorna inte såg dagens ljus en endaste gång! :) Men jag mår bra ändå! Nu kör vi igång med nya krafter!

    SvaraRadera
  2. Jaa, det är nu först hon fått den för sig själv. Innan var den gemensam:) Vad härligt ni ser ut att ha haft det på resan! Men välkomna hem i alla fall!

    SvaraRadera
  3. ÅÅ, va härliga bilder! Gillar gubb-bilden very much! :).. och amstel-bilden förstås. mmmmmm... ;) Eller, kan/får man vara snål på öl före klockan 8 på morgon?

    SvaraRadera