fredag, maj 08, 2009

Träningen igår!

Jag hade faktiskt tänkt skriva lite igår också, men någon satt och pantade på datorn så det blev inte av helt enkelt, jag beklagar detta.
Jag var ute och sprang på spånbanan igår, 8km, men det är nog stor skillnad att springa i skogsterräng och ute på vägarna! Jag var helt slut efter det hela och jag borde haft mera vatten med mej, det märks nog genast då det blir ens några grader varmare! Men ingen fara på taket, det är bara till min fördel, att det var tungt alltså, man får inte låte träningen blir för monoton heller!
Idag ska jag handla lite inför Kreta-resan, jag har nämligen nästan inga sommarkläder alls just nu, och så ska jag försöka skaffa mej en reseförsäkring!

Och så fyller mamma fyller år idag! Grattis mamsen! Puss och kram!

På återkommande då!

4 kommentarer:

  1. Va duktig du e!! :) Spånbanan e tung tycker jag, jag antar att vi pratar om den på Wasklot nu. Tänka sig, där "började" jag springa för herrans många år sen. Inte så konstigt att jag "gav upp och misslyckades" varje gång, eftersom jag aldrig orkade springa. Så gick det när jag inte visste bättre. Tur att vi har blivit så mogna och kloka nu mera att vi förstår att börja lugnt. ..eller är det månne för att jag måste börja lugnt nu mer..? ;) Ha en super fin helg gumman!!

    SvaraRadera
  2. Tack! :) Ja, det var Wasklot jag menade! det är nog tur att vi e så mogna nu mera! ;) Ha en superfin helg du med!

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Det är nog bra att kombinera underlaget lite i löpträningen. Själv varvade jag asfaltlöpningen främst med orienteringslöpning men också lite spånbana minst ett pass i veckan. Spånbana / skog ger mjukare dämpning i löpsteget vilket sliter mindre på lederna (enligt min fysioterapeut). Dessutom får man ju lite stabilitetsträning som ytterliare stärker lederna när man springer på ojämt underlag.

    I år blir det nog inget 42195 meter men kanske lidingöloppet i stället o knät vill börja ge me sig.

    SvaraRadera