tisdag, maj 05, 2009

Stress!

Gäähh! De e liksom stressigt nu, inget farligt stress men jag har saker att göra och dessa saker råkar vara sådana som man kan buffa fram och fram ändä tills man buffat dem varvet runt och till slut inser att man har dem i baken! Nåväl, snart (om 8 dagar) får jag fara till Kreta! :)

Idag är det länk som gäller! Inga världsrekord eller hiskeliga distanser utan det blir 5 km löpning och sedan lite koordinationslopp följt av nedvarvning. Jag är ganska öm i vänstra smalbensmuskeln (eller vad den nu heter) men jag har "ice-power":at och så siktar jag på att löpa på mjukare underlag idag, dessutom jag kan ju inte skippa träningen varje gång jag är lite öm, eller hur? Blir det värre får jag sadla om och vila ett pass då!

Det har regnat! Massor! Det är så fräscht just efter regnet upphört, det doftar gott och luften är frisk! Skönt.

Vi kikar!

2 kommentarer:

  1. Det finns ett Eva Wahlström citat som brukar eka i mitt bakhuvud nu som då. jag minns det inte riktigt ordagrant men det lyder ungefär "varje skippad träninspass ger motståndaren ett försprång". Att ta sig genom ett helt marathon är inte direkt skönt så för att förbereda sig lite inför det smärtsamma är det nog bara att köra på med ömma muskler. Men det gäller förståss att avända sunt bondförnuft, gör det ritkgit ont skall man ju självkart låta bli. Ibland kan ju träning själpa mer än hjälpa

    SvaraRadera